99. výročie - čoho?

Dnes, 28. 10. 2017, je to presne 99 rokov od formálneho vzniku prvej Československej republiky. Každý rok v tento deň sa spustí čechoslovakistické besnenie a rôzne "osobnosti" oplakávajú údajný spoločný štát. Spoločný? Spoločný by mohol byť vtedy, keby oba národy, podľa ktorých získal meno, boli rovnoprávne. Ale neboli. Dobre si ja pamätám, že babka narodená za "první" ČSR mala na vysvedčení neexistujúci "československý" jazyk, že česká politika nikdy neprestala vnímať Slovensko len ako vnútornú kolóniu.
Aby však nevznikol mylný dojem - Čechov ako bratský národ mám rád, vždy sa na výlet do ich krajiny teším, ale som rád, že dianie na našom Slovensku už neovplyvňujú pajáci ako Kocáb, "kníže" Šlafenberk alebo najnovšie dredový pirát Bartoš. A preto som rád, že nás síce rozdeľuje, ale zároveň spája štátna hranica.
 
Iní dianie v "první" ČSR opísali oveľa lepšie ako by som to zvládol ja, a tak sem posúvam dva články na túto tému.

 

Prípad Masaryk

Zdroj:

Ing. Ján Litecký-Šveda

Dátum:

17.9.2017

 

Primitívni fanatici

Napospol „slušní ľudia" nám tu postavili pred Slovenské národné múzeum jedného českého filistra, ktorého tu nechce drvivá väčšina Bratislavčanov. Najmä tí, ktorí majú aspoň minimálne znalosti slovenskej histórie. Nuž ale po tom, ako nám predviedli svoju morálku v šafárení s bytmi, ťažko môžeme očakávať, žeby mali v sebe čo len trochu kultúry a slušných spôsobov, aby sa nesnažili o inštaláciu niečoho, čo v značnej časti ich spoluobčanov vyvoláva odpor a znechutenie. Čisto teoreticky - nemusela by to byť dokonca ani väčšina, pretože slušnosť a ohľaduplnosť nie sú kategórie, ktoré sa riadia hlasovaním. Ale o tom títo „slušní ľudia", v skutočnosti primitívni fanatici, nemajú ani potuchy. Veď aj preto sa tak zanovito označujú za „slušných", pretože už nikomu inému by nenapadlo ich takto nazvať.

No inštalácia tohto malého českého chytráčika na vysokom podstavci vypovedá o nich ešte viac, ako by chceli. Trochu sa pristavím pri soche - tu môžeme tak trochu škodoradostne konštatovať, že tejto soche nepomôže nijaký podstavec, pretože Masaryk tam vyzerá ako piadimužík a čím vyšší piedestál by mu dali, tým by pôsobil ešte menším dojmom. A bližšie k skutočnosti. Lenže tento pamätník nestavala ani úcta, ani vkus, iba nenávisť. A aj preto títo ľudia tak chceli prezidenta Masaryka, pretože to bol zrejme ich vzor, nielen ako zaprieť aj podpísané vlastnou rukou, ale hlavne ako okrádať Slovákov, ku ktorým títo ľudia s mozgom vymytým štyridsaťročnou českou nacionalistickou propagandou cítia len odpor. Nikto tak nenávidí Slovákov ako po slovensky hovoriaci českí nacionalisti.

Staré „zlaté časy"

Mimochodom, tie hlavné zlodejstvá za Masaryka sa tiež diali v rámci zákonov. Títo ľudia dodnes so slzou v oku spomínajú na „tatíčkovskú" prvú republiku. Na staré zlaté časy, keď od roku 1918 do roku 1937 zaniklo 686 slovenských tovární, kde bola sčasti zastavená výroba a sčasti boli demontované a vyvezené do Čiech; keď len dopravná tarifa bola na „spoločnom" Slovensku o 40 percent (!) vyššia; keď zo štátnych zákaziek išlo na Slovensko neuveriteľných 5 percent; atď, etc, atp... Bolo by toho viac ako na jednu knihu. Jeden z výsledkov bol, že Slováci, ktorí tvorili zhruba 23 percent obyvateľstva republiky, sa na vysťahovalectve podieľali 74 percentami! Aj to bol jeden z aspektov genocídy, ktorú riadili Masaryk s Benešom. Sám „tatíček" sa s obľubou vyjadroval, že o 50 rokov nebude už slovenského národa. Ešte spomeniem, že sám minister „Československej" republiky Václav Klofáč dal príkaz podpáliť tlačiareň slovenských novín v Ružomberku. Takže nečudo, že aj nepredpojatý svetoznámy anglický historik Arnold Toynbee napísal: „Nesúhlasím s tvrdením, že ČSR je demokraciou. Rozhodne ňou nie je pre nečeskú polovicu obyvateľstva". U našich mankurtov si Masaryk určite polepšil aj tým, že osobne prikázal zatknúť Andreja Hlinku a ešte viac svojím vyhlásením, že „slovenský národ neexistuje, je to len výmysel maďarskej propagandy". Niektorí kádeháčikovia (zdrobnenina preto, aby som sa čo najviac priblížil ich ľudskej veľkosti) to možno majú aj kaligraficky stvárnené a zarámované im to visí v niektorom z ich „sprivatizovaných" bytov na čestnom mieste. Ozaj, a prečo to nedali rovno vytesať do podstavca a vyliať zlatom? To by bol aspoň prejav poctivosti. Ale toľko odvahy už v sebe títo chytráčikovia nenašli. Toto všetko je zároveň jedno z ďalších naplnení prorockej knihy Georgea Orwella 1984, kde na konci píše, ako Winston Smith zistil, že vlastne miluje svojho utláčateľského Veľkého brata...

To by bol happening!

Okrem svojho primitívneho chytráctva (český kocúr sa musí postaviť, lebo údajne príde francúzsky prezident, Masaryk preto, lebo toto miesto vraj určil pamiatkový úrad) nám nechtiac ukazujú ešte jednu vec: čokoľvek „československé" je vlastne české. Preto aj keby sme brali paargument, že na tomto konkrétnom mieste musí byť niečo k československej „vzájomnosti", prečo tam nemôže stáť niečo slovenské? Nebolo vari Slovensko súčasťou prvej ČSR? Úplne dokonale by tam zapadol napríklad taký Jozef Murgaš alebo Koloman Sokol, celosvetovo uznávané osobnosti, ktoré však museli zostať v emigrácii, pretože v „spoločnom" štáte sa pre takých ľudí nijaké miesto nenašlo. Aj tu vidíme, že ukazovať Československo zo slovenského hľadiska sa nedá, lebo nijaké nebolo. Boli to vždy len veľké Čechy.

Keď človek vidí sluhu, ako prvé mu úplne prirodzene napadne nakopať ho do zadku. Prípadne, keď príde „odhaľovať" ten masarykovský paškvil, nahnať ho do Dunaja. To by bol happening! Ale žijeme v osvietenej demokratickej dobe, takže sa to nedá. Dúfam, že teraz čoraz viac Slovákov si zavzdychá nad starým dobrým feudalizmom. Vtedy sa to dalo, pretože vtedy sa sluha nemohol hrať na pána. A lepší ľudia neboli vystavení opľúvaniu luzou ako teraz.

Pre potupu Slovákov

Na záver vari niečo praktickejšie. To, čo tu zažívame, je práve výsledok demokratického chytráctva. Sociológovia už dávno vedia, že špeciálne v komunálnych voľbách rozhoduje asi 20-percentná iniciatívna menšina. Takže ani my už nemôžeme spokojne posedávať a spomínať si, že napríklad pre slovenský jazyk tu boli demonštrujúce desaťtisícové masy a keď čechoslováci ohlásili svoje zhromaždenie, pri levovi sa ich zišlo tak asi pätnásť, dokopy aj s kocúrom. Pretože práve táto drvivá menšina nás valcuje. Tí chodia voliť do nohy a veľmi dobre vedia, kto je ich človek či strana. Takže aj my sa už musíme prebrať zo spokojnosti, že sme dosiahli slovenskú samostatnosť a že nič viac už netreba robiť. Treba stále a veľa. Aj my by sme už mali začať chodiť voliť „do nohy" a starať sa, aby sme mali vhodných kandidátov. Takých, čo si nebudú prideľovať náš majetok, ale budú budovať naše hlavné mesto a štát tak, aby sme žili v pre nás prirodzenom prostredí a aby aj my sme sa mohli nerušene venovať tvorbe - materiálne aj umeleckej. Myslím si, že jedno z hlavných hesiel bratislavského politika, ktorý bude chcieť, aby sme ho volili, musí byť odstránenie českého leva spred SND a premiestnenie Masaryka na dvor nejakého lokálneho múzea. Úplne najštýlovejšie by bolo umiestniť ho do nejakého z tých „čestne" nadobudnutých bytov, veď sú dosť veľké, a do podstavca vytesať ďalší slávny Masarykov citát: „Slováci sú banda skorumpovaná..." Ak sa nejakí lúmeni, v snahe zachrániť Svätopluka, vyjadrovali, že nijaké sochy sa nesmú rúcať, v tomto prípade nemajú pravdu. Tieto sochy nevznikli na oslavu, povýšenie, ale výlučne na potupu Slovákov. A sochy nenávisti a ponižovania, ktoré si presadila úzka skupinka fanatikov, nemajú právo na existenciu. Byty, ktoré rozkradli, im už asi nezoberieme, ale sochy áno. Pre mňa osobne bude takým kvocientom bratislavskej tuposti počet rokov, ktoré tieto sochy vydržia na svojom mieste.

A ešte niečo. Pokoriť nás môže len tvorivá sila či duchovná prevaha. Chytráctvo len na chvíľu. No súdiac podľa týchto biednych plastík druhotriednych provinčných umelcov, ku ktorým naši treťotriedni sluhovia vzhliadajú s takou úctou, nemáme sa čoho obávať. Čo však neznamená, že môžeme pokojne polihovať. Naopak, toto nás musí povzbudiť k intenzívnej a činorodej práci. Každodennej.

 

Zdroj: http://www.voltaire.netkosice.sk/index2.html

 

První republika nebyla pro pracující lid žádná idylka, protestující se stříleli rovnou na ulici

 

Autor: Ladislav Kašuka

 

Pojďme si tedy připomenout, jak „demokraticky" se tehdejší prvorepublikový československý režim choval k lidem dávajícím najevo svůj názor: 1. února 1919 bylo při generální stávce dělnictva v Bratislavě zastřeleno ozbrojenými legionáři 7 demonstrantů 25. března 1920 byli při stávce zemědělských a lesních dělníků v Rumanově na Slovensku zastřeleni dva dělníci 18. července 1920 byl při mzdových demonstracích v Hlohovci četníky zastřelen dělník Jan Kulda a více než 10 demonstrantů bylo těžce zraněno 18. prosince 1920 byli na protestní demonstraci ve Vráblech zastřeleni tři stávkující a jedno děcko a přes 20 stávkujících zraněno 21. února 1921 byli v Krompaších při demonstraci proti hladu a zásobovací krizi četníky zastřeleni 4 dělníci a 17 jich bylo zraněno 2. července 1921 byli při exekuci ve vesnici Ardenovo zastřeleni dva rolníci 12. října 1921 byl četníky v Topolčanech při zatýkání zavražděn jeden dělník. Byl zatýkán proto, že jeho dcera sbírala zbytky řepy na sklizeném poli 1. dubna 1922 stříleli v obci Hrušové četníci do stávkujících. 19 osob bylo zraněno 30. července 1922 uspořádala KSČ v Košicích slavnost skautů spojenou s táborem lidu.

Při rozhánění průvodu zranila policie 12 dělníků 1. srpna 1922 stávkovali v Močenoku zemědělští dělníci z panství biskupa Kmeťka. Při rozhánění schůze stávkujících byl jeden dělník četníky zabit a jeden těžce zraněn 28. října 1923 provedli četníci v Dulové masakr malorolníků, kteří hájili právo na lesní pastviny, a zastřelili jednoho malozemědělce, 3 těžce a 30 lehce zranili 28. dubna 1924 byl v Zaričevu úkladně zavražděn okresní důvěrník KSČ 6. května 1924 byl v Turje agrárníky úkladně zavražděn důvěrník KS a místní starosta Ivan Stimák 30. května 1924 při násilné exekuci dobytka v Poljaně těžce zranili četníci 7 rolníků 3. srpna 1924 byli ve Svaljavě při protiválečné demonstraci policií zastřeleni tři rolníci 8. října 1924 byl při stávce textilních dělníků v Trenčíně zastřelen 1 dělník a 8 těžce zraněno 10. února 1925 byl v Praze po skončení protidrahotní demonstrace uspořádán demonstrační průvod přes Václavské náměstí. Proti demonstrujícím byla vyslána policie, která střílela a šest demonstrantů těžce a mnoho lehce zranila 31. května 1925 zabili četníci jednu dělnici při stávce cihlářů v Nerejově 11. června 1926 rozháněli v Praze četníci střelbou demonstraci dělníků proti zvýšení zemědělských cel a několik dělníků při tom zranili 2. května 1928 byla četníky při stávce zemědělských dělníků v Dolním Kereškýně zastřelena jedna žena a dvě další ženy a jeden hoch byli těžce zraněni 8. října 1928 byl v Boroňavě četníky v noci bezdůvodně uspořádán pogrom na rolníky. 34 muži a 4 ženy byli zbiti. 25. listopadu 1931 - Frývaldovská stávka (dnes Jeseník, v obci Dolní Lipová. Protestní pochod proti propouštění a snižování mezd dělníků pracujících převážně v kamenolomech skončil střelbou zasahujících četníků a smrtí 8 demonstrantů, dalších 13 bylo těžce raněno..."

Jak sami vidíte, na nějakou svobodu názoru a vyjadřování se tehdy příliš nehledělo... Neslyšel jsem, že by v období vlády Klementa Gottwalda, někdo střílel opakovaně naprosto beztrestně lidi na ulici jako králíky, bez jakéhokoli postihu a s posvěcením úřadující vlády... Takové popravy dělníků bez soudu jsou typické jen pro kapitalismus, fašismus a nacismus. Toto chování bylo typické pro všechny kapitalistické země té doby a na západě v některých zemích přetrvávalo až do 70 let minulého století. Po smrti Stalina, kapitalisté začali své projevy poněkud mírnit z obavy, že by se lidé v jejich zemích mohli přiklonit ke komunistům a svrhnout jejich nadvládu.

Tehdy začalo období infiltrace socialistických zemí, které vyústilo v západem iniciované kontrarevoluce v Maďarsku a Československu, které skončili zbytečně velkým použitím síly zemí Varšavské smlouvy. Tehdy, by bývalo stačilo hadovi useknout hlavu pomocí malé operace speciálních sil. Místo toho se konala masivní vojenská operace, jejíž výsledkem bylo přesně to, co západ chtěl, tedy odcizení se lidu a vedoucích představitelů tehdejších komunistů, které nakonec po letech vedlo k návratu kapitalismu a potažmo k obnovení ekonomické a ideologické moci bývalých vykořisťovatelů a církve.

Idea komunismu byla pošpiněna a kapitalismus, na který si již skoro nikdo doopravdy nepamatoval, se idealizovaný vrátil plnou silou do střední a východní Evropy. Výsledkem bylo vytvoření Evropské unie, která po pádu komunistů přestala předstírat, že se jedná o ekonomické společenství a začala se rychle politizovat a omezovat nezávislost a suverenitu svých členů, pod taktovkou Německa a Francie, jako dvou největších členských zemí. V současnosti je Evropa doslova na rozcestí ke svobodě, nebo zániku. Německo s Francií ekonomicky vysává menší členské země pomocí direktiv o tom, jaké věci se smí vyrábět, nebo kupovat, aby na tom měli největší profit německé a francouzské potravinářské, chemické a strojírenské korporace.

Zároveň se vedení EU snaží zničit vlastenecké povědomí členských zemí a pomocí cíleně řízené migrace islamistů z Afriky snížit IQ obyvatel Evropy a potlačit tím zároveň pocit národní sounáležitosti mezi původním obyvatelstvem. Tato protinárodní kampaň se vede současně s protiruskou, která má za cíl odvádět pozornost a vytvořit vnějšího nepřítele, aby si lidé nevšímali toho, že skutečný nepřítel vyrůstá a sílí přímo mezi nimi...

KAPITALISMUS JE POŘÁD STEJNÝ, NELIDSKÝ, CYNICKÝ A SOBECKÝ...MĚNÍ SE JEN ZPŮSOBY A PROSTŘEDKY, KTERÉ POUŽÍVÁ, ABY DOSÁHL TOHO, CO ZROVNA CHCE...

 

Zdroj: http://www.czechfreepress.cz/ladislav-kasuka/prvni-republika-nebyla-pro-...

 

Zhrnutie: Prvá ČSR aj ďalšie "spoločné" štáty splnii svoju historickú úlohu, Čechov zachránili pred ponemčním a nás, Slovákov - Slovenov, pred úplným pomaďarčením, ale ďalej už treba ísť vlastnou cestou a pod vlastným menom. Vzájomne výhodná spolupráca a vzájomná podpora vždy poteší, ale treba poznať hranice, kedy je to naozaj ešte pomoc a kedy to už je snaha o ovládnutie.

Ja nie som a nikdy som nebol "Čeko" a odmietam myšlienku opätovného vzniku spoločného štátu s hocijakým iným národm, z dlhodobého hľadiska sa to neosvedčilo. Mojím hlavným mestom je Bratislava, a nie Praha, Budapešť, Viedeň alebo Brusel.

 
   
   
 

 

region: 
forma: 
Aman Againsttime

Nezdá sa mi, že by tu dnes bolo tak veľa ľudí, ktorí by túžili po obnove Československa. Obzvlášť moja generácia ani nemôže pociťovať nejaký sentiment, takže v tomto smere je všetko ok a väčšina ľudí to cíti podobne ako Náhodný okoloidúci, pričom žiadna čechoslovakistická svoloč, akokoľvek hlučná, na tom veľa nezmení. O to viac sa človek musí pozastaviť nad bláznami ako Vaský. Ale ktovie, možno to Vaskému aspoň trochu pomáha v tom, že ho liberálne, k čechoslovakizmu inklinujúce, "elity" neženú pred súdy. :-D

Norman

Je ozaj nevhodné, že pred Slovenským národným múzeom stojí ten trpajzlík Masaryk, naozaj historicky nehodná osoba, a že na nábreží sa rozťahuje tá mačka, ktorá kým tam je, tak Slovensko nie je naozaj samostatné.
Nepodarená a urážajúca socha Štefánika ako špinavého mukla v montérkach len potvrdzuje odcudzenie Bratislavských mešťanov, ktorí toto memetické svinstvo nechali postaviť.

Symboly veľa znamenajú a kým neovládame symboly, neovládame nič. Ale keď tie monštrá padnú, mnohí by mali radšej utekať. Lebo ako bol odstrelený Gottwald na svojom námestí s vodotryskom, tak pôjdu aj tieto tri mocenské monštrá do pekla. Kedysi sa tu dlho vytrčala Mária Terézia, a to bolá iná panovníčka a aj tak ju legionári zničili - prečo by mal slovenský národ tolerovať nechutné patlaniny sôch slobodomurárskych hajzlov?

Norman

Na Pravde je čláhok s "historikom", myslím, že tu ten link nebol, je tam aj foto na trpajzlíka.
https://zurnal.pravda.sk/rozhovory/clanok/446326-ceskoslovensky-pribeh-u...

Spomienková tabula na ČSR iba v prípade, ak budú podobné ak na RakúskoUhorsko - lebo naozaj v postavení kolónie nebol žiaden rozdieľ. To, že mám s čechmi podobnú reč nič na faktoch ich kolonializmu nemení - oni sa beztak hlásia za "keltov", a keď im to vyhovuje, vedy aj za "nemcov".

Ten článok by naozaj človeka dorazil, ak by chcel vyvracať všetky nehoráznosti, jednu za druhou, v každom odstavci. Našťastie to už nie je téma prítomnosti, ale aj tak toto čechoslováčenie kruto deformuje históriu a znemožňuje poznať pravdu aj v základnom konflikte súčasnosti - v boji s anglosionizmom. A konieckoncov bolo obdobie čechoslováčenia aj oslabenie slovenskýchh síl v konflikte s maďarským šovinizmom.

"československý príbeh" je len falošný naratív, ktorý bol navlečený na praobyčajný koloniálny projekt čecho-amerických slobodomurárov.

Náhodný okoloidúci

S niektorými jeho jednotlivými vetami alebo vyjadreniami by sa aj dalo súhlasiť, nechce sa mi ich vypichovať, ale celkovo to je manipulatívny výklad dejín.

Norman

Každá výpoveď má v niečom pravdu, alebo je v niečom zaujímavá, ale celkovo jeho postoje odzrkadlujú postoje tých ľudí, ktorí uverili nejakej bájke o čechoslovakizme a doterazsa okolo toho krútia. V prípade historika je taká všeobecná povrchnosť a sebaspokojnosť ... nuž, odporná. Pravda, teraz, keď už Češi až tak nepotrebujú tento mýtus a nehrajú sa ani pred ním na ušľachtilých dobrákov, tak akosi zatrpknuto zisťuje a konštatuje niektoré "nezrovnalosti".

Pripomínam, že tieto negatíva, ktoré kritizujeme, nie sú ani tak spojené s českou identitou, s ktorou Sloveni majú prirodzene predsa len dosť spoločné, ale s tou špecifickou silou, ktorá od roku 1919 v Prahe vládla - teda tí spomínaní slobodomurárski globalisti.

Máloktorý politický projekt tých čias, či už aj v Rakúsku, Nemecku, Maďarsku, Poľsku, ZSSR atď bol úspešný, etický a zdravý, ale takisto neúspešný, neetický a nezdravý bol aj projekt Československo.

A napríklad predsa len niektoré "historikove" podjeby, ako drobná ukážka:
--
Vplyv mala aj škola, učebnice dejín. Pritom boli dvoje. V Česku nepotrebovali prikrášľovať, obohacovať český rozmer o slovenský. Mali bohaté dejiny, České kráľovstvo a s ním si vystačili. Československo brali ako prirodzené pokračovanie vývoja. Na Slovensku bolo potrebné vytvoriť dejiny. A najmä ten československý základ.
---
To je proste presne naopak. Češi potrebovali spoločnú identitu so Slovákmi, aby mali prevahu nad nemeckými sudetmi. Oni potrebovali československý mýtus.
Slováci nemali valastné královstvo, ale mali vlastnú feudálnu históriu, nepotrebovali sa pred nikým na nič hrať, nepotrebovali vytvárať mýtus cez Prahu - naopak, slovenskej identite to škodilo, oslabovalo ju to, bránilo to aj vyrovnaniu sa s Maďarmi. Kto hlása to, čo on, je podľa mňa jednoducho historický hlupák.

Alebo toto:
---
Čo dosiahla naša novodobá republika za prvých 20 rokov okrem toho, že sme vstúpili do Európskej únie? Veď nebola schopná ani uzavrieť ekonomickú transformáciu.
----
Pri všetkej kritike, čo tu aj my dávama na posledných 27 rokov, toto vyššie mohol napísať iba zlomyseľný arogant nenávidiaci Slovensko. Lebo táto kritika, ak už, platí na všetky východoeurópske štáty, vôbec nie iba na Slovensko. Ba skôr naopak - pri rozdelení v roku 1993 sa hovorilo, že Čechy pôjdu hore a najneskôr "za pár rokov" rokov budú na tom ako celý Západ, ako Nemci, ale my, Slovensko, sa prepadneme, lebo sme na tom boli hospodársky horšie a zakladali sme štát nanovo. Taká bola situácia a to sa predpokladalo. Aký je výsledok? Sloveni sú na tom ako Češi či Maďari alebo Poliaci, ba aj lepšie. To je naozaj až prekvapivé (a to ani nespomínam piatu kolónu globalistov, ktorí to tu (s)kurvili úplne zbytočnýmu studenými občianskymi vojnami s Mečiarom a neskôr s Ficom - no ale podobných majú aj ostatné susedské národy.).

O neživatoschopnosti konštruktu Československo svedčí okrem iného to, že akonáhle prestala Moskva vládnuť, teda po roku 1989, trvalo len 2, slovom NECELE DVA roky, a tento umelý štát sa rozpadol. Tomu sa povie nebývalá historická rýchlosť!!! Nielen mierové delenie, ale hlavne táto rýchlosť bola šokujúca pre pomerov neznalých pozorovatelov zvonku. Belgicko sa delí už desaťročia, Katalánsko o to bojuje tiež dlho, Korzika, Škótsko - desaťročia, storočia ... ale Československo sa rozpadlo prakticky okamžite. Koľká to hanba pre čechoslovakistov a ich klamstvá.

Ľubov

a hneď aj otázka "Prečo sa Česloslovensko mohlo tak rýchlo rozdeliť?".
Myslím si,že to bol taký okamih,keď sa na nás jednoducho pozabudlo v roku 1993 .Bol to taký "moment prázdna",keď sa veci pohnú.To mám zase od Jana Kozáka,je to už trocha až budhistická pôda,:),že veci sa dejú,keď ich až tak kŕčovito nechceme.
V lete som si urobila jednoduchý test.V ktorom meste sa cítim ako Slovenska najlepšie,v Bratislave,Prahe, alebo Budapešti.Viedeň som vynechala,o tureckých čašníkov naozaj nestojím.Je to smutné,ale Bratislava skončila ako posledná. Dôvod odcudzenia,no,čo myslíš...žeby bratislavčania?Že vždy volia opačne ako my ostatní?

http://www.tatranci.sk/repository/images/CS_namornici_na_fronte_pri_Park...
jedna nostalgická,vznikla tesne po vzniku Československa. To nie je nostalgia za Uhorskom,či Československom,je to iba taká jesenná nostalgia

Norman

Tu sa dá citovať z toho linku na historika niečo výnimočne presné, bez jeho zlého podtónu:

Bolo veľmi ťažké maďarizovať uzavreté doliny. Na Slovensku neexistovali mestské centrá. Pričom mesto je ideálnym kotlíkom na národnostnú asimiláciu. Bratislava bola nemecká. Košice boli slovensko-maďarské a do značnej miery aj nemecké. Ostatné mestá boli zanedbateľné. Opäť ten deficit mestského centra, ktorý mal celý rad negatívnych dôsledkov, mal jedno pozitívum. Maďarizácia bola bez výsledkov. Na dedinách sa maďarizovať nedalo

Okrem toho, už sme to tu kedysi dávno spomínali, ale treba častejšie: jedna z výhod Slovenska je jeho vnútrozemský "horský ostrovný" charakter - hlavné toky procesov a konfliktov  idú buď severnejšie, alebo južnejšie. Slovenské hory umožňujú určitú izoláciu, odstup, nadhľad, a to nielen v modernej histórii, ale po celý dlhý čas.

Konieckoncov, aj s tou "nemeckosťou" miest to treba brať s rezervou. Aká je dnešná doba, sú ľudia v mestách poameričtení? Nuž, angličtina je POVINNA v školách dlhé roky, od mala, a všade sa používa pidgin ingliš, je tu fyzicky dosť veľa skutočných aj syntetických amerikáncov, ale sú ľudia naozaj poameričtení? Našťastie nie sú,  sú len vykorenení, sa len sa technicky prispôsobujú sionistickému IMPERIU, ktoré rozbombardovalo pol Európy do koreňa, aby ju ovládlo a teraz dáva x krát viac na zbrojenie, ako zvyšok sveta. Ale keď sa to monštrum na hlinených nohách rozpadne ako nedávno Soviet Union, ľudia všade v Európe rovnako ľahku zahodia celý ten "večný" angloidný tenký náter  a všetci budú hovoriť, ako ho vždy neznášali (podobne ako dnes nadávajú na nemeckých "nacistov", na ruských "komunistov". na maďarov či habsburgov. Konieckoncov, čo to bola vtedajšia "nemecká" kultúra v Bratislave - len nepodarené chybné a škodlivé MALOMEŠTIACKE napodobovanie. Dnešná "americká" kultúra je podobne niečo, na čo by aj každý Američan ešte pred 50 rokmi len naplul - všetko to je len bezcenný umelý odpad, ktorý sa zajtra rozpadne.

 

 

 

Ľubov

Áno,toto presne čakám,že sa stane.Čo sa však týka nemeckého vplyvu,ten nehodnoť v Bratislave.Tam bane neboli.
Tú skutočnú nemeckú stopu mám veľmi rada,viem ju rozoznať podľa typu kostola aj farby vlasov dedinčanov.

Norman

Je to stará nadalpská kultúra, staršia ako hallstatt, dnes sa tam hovorí akosi po nemecky, ale to nie sú nemci, to nie sú ani kelti, ale je to naša kultúra, európska. Preto aj bane a podobné skúsenosti boli odtial.

Ako všetci dobre vieme, nie všetko, čo má nemecké mená a/alebo hovorí po nemecky, patrí k tomuto objektívnemu pozitívnemu historickému toku, pre ktorý sme ešte nenašli správne meno, ktoré by bolo neutrálne a vyhovovalo všetkým.

Ľubov

Nie,nežartujem.Keď som pátrala po pôvode našej rodiny,zistila som ,že prví prišli pred 500 rokmi zo severu a pálili drevo na uhlie.Niekedy,keď si ich chcem predstaviť,vždy je tam len sneh a sneh,kožušinové čiapky a les.To tá moja fantázia :) nikdy nechce dať pokoj.
Čo sa však týka objektívnych faktov,môžem spomenúť napríklad,že tekovská obec Devičany,bývalý Prandorf,mala aj ďalšie nemecké meno a to Jungfrauendorf.Zas tie svine turecké pobili všetkých chlapov,baníkov,čo vedeli narábať s kladivom,ale nie mečom.

Norman

Tak rýchlo sa Československo rozpadlo, lebo to bol umelý zlepenec.
K tomu výrazne pomohlo, že v roku 1990, po revolúcii, si Češi (politici aj ľudia) mysleli, že ich Slovensko bude len "zdržovať" v ich víťaznom a skvelom behu na Západ. Tak sa ho rýchlo zbavili, ako rýchlo len mohli (ako im to "pomohlo" a kam dobehli, to je už iný humor).
Posledným faktorom je globálny anglosionizmus a tu platí, čo píšeš o "momente prázdna". Západní atlantickí globalisti nemali (ešte) páky na ovplyvnenie diania na Slovensku v dostatočnej miere, rovnako ako nemali dostatočné páky na zabránenie zjednoteniu Nemecka v tej dobe (to im naozaj ušlo, to sionisti určite nechceli dopustiť) . Oni nie sú všemocní - majú ťažké finančné a sociálne zbrane, ale nedokážu ovplyvniť ZAROVEŃ všetko, ani zďaleka.

Ani teraz, v dobe, ktorá pravdepodobne nastane, to nebudú môcť. Praská im to čoraz viac, injekciu hnedoidov v roku 2015 možno považovať za ich vlastné priznanie si porážky, keď v bezradnosti a bezmocnosti svoj majetok otrávili, len aby sa im nevymkol z rúk. Ako keď kapitán radšej ponorí vlastnú loď, len aby ju nedostal do rúk nepriateľ - toto už podľa mňa spravili, ak nie všetci, tak určitá časť globálnych sionistov to už spravila, vzdala.
Samozrejme, že to budú skúšať ináč, ale niektoré veci už nezmenia - tak, ako nemohli zmeniť a zabrániť ani vzniku Slovenska, pritom takého relatívne slabého to elementu, že.

Náhodný okoloidúci

Dnes som sa tak zhodou okolností dal do reči s jedným postarším pánom, ako mi povedal, má 70 rokov. Samozrejme, reč prišla aj na politiku a prácu. No a pán sa mi začal chváliť, že má veľmi dobrý dôchodok, lebo celý život robil v Čechách. Lebo tam mal oveľa lepší plat ako by mal na Slovensku. Nemalo zmysel Chrobákovi Truhlíkovi "všetkovievšadebolvšetkovidel" niečo vysvetľovať, aj tak nepočúval, len mlel svoje, a tak som viac menej počúval jeho monológ. A tak som mu nemohol prezradiť, že na Slovensku boli za "spoločného" štátu nižšie platy práve preto, aby v Čechách mohli byť vyššie. Ale aj tak by to nepochopil. Čo už...

Pavel Kamas