komentare

Norman

Tento článok bol napísaný tématicky k politickým hnutiam, teda ku politickej realite, nie až tak ku nejakej teórii. Proste súčasné patriotické a realistické politické hnutia nedokážu byť elitné na poli sebavedomia, moci a na poli morálnej prevahy .

Ale k tým "temným stránkam" patrí fakt, že si takto nordické etniká nechali zobrať zásadné zbrane. Táto "obava z temnoty", ktorá bola vnútená severu, je hlavná príčina jeho slabosti. Dočasnej slabosti, prirodzene sa jej môže zbaviť.

Čo sa týka "karmického zaťaženia" - veru, kto sa toho obáva, mal by si prečítať aspoň Bhagavadgítu, ak už nie niečo lepšie. Gíta sa venuje predsa presne tomuto problému a dáva jednoznačnú odpoveď. Kedže nemožno čakať, že dnešný lenivý človek siahne po tom spise, napíšem tu podstatu tej odpovede jednou vetou: Samozrejme že nemožno zabíjať, ale to, čo nevzniklo, nemožno zahubiť a to , čo vzniklo, musí zaniknúť - tak bojuj, lebo veci tak musia byť.

Ale nejde len o to, či boj alebo nie boj, ide aj o to, ako - a tu samozrejme sa vedie boj práve v čiernej duchovnej/duševnej oblasti. Žiaľ, renesancia väčšiny severských a slovanských národov špeciál je akoby limitovaná farebným bledučkým folklórom a naivnou chorobnou otvorenosťou. To je omyl, ktorý bol na nich hodený ako sieť a s ktorým teraz zápasia, nevediac sa ho zbaviť.

Len pre zhrnutie zopakujem pointu článku:
1. poznanie, lebo to je základná moc
2. morálka, lebo tá nás povyšuje a nepriateľa ponižuje
3. moc v užšom slova zmysle, hlavne teda tá mentálna
Toto tu proste chýba. Namiesto poznania sa operuje Jahvem pod iným menom, namiesto morálky sa nechali zahnať do akéhosi fašizmu, a do tretice moc - tu proste nepoznajú ako ľudia nepoznali aplikovanú elektrinu pred Teslovými vynálezmi.

Roland Edvardsen

Hej, púštnym démonom Jahvem posadnutý Krajči, angažujúci sa v skupinke "Priatelia Izraela", zaujal. Matovič sa rozhodol stavať na hentakých práve preto, lebo sú ľahko manipulovateľní, resp. on dúfa, že ho budú počúvať ako ovce na povel. Krajči a jemu podobní to celé berú ako akúsi náboženskú misiu, pri ktorej idú očistiť Slovensko od komunistov/"Satana" (preto tak nenávidia strany ako Smer, Vlasť, SNS).

Inak Záborská už predložila ten anti-interrupčný zákon? Posledne, čo som čekoval, tak stihla byť už aj "pro-choice." Myslím, že jediná istota u hentých abrahámistov je honba za nejakým teplučkým miestom, tam budú istoty, nie pri zygotách. Ale však Vašečka to môže nabudúce vykompenzovať predložením zákona o traumatizujúcich ejakulátoch mimo pošvu, ktorými sa bezcitne vraždia dennodenne milióny a milióny detských dušičiek. :-)

Tona Nagua

Ľudia sa snažia o niečo "bojovať" avšak vo väčšine ich túžby "nie sú vypočuté". Prečo? Pre nepochopenie podstaty mechanizmu a tak to človeka zaveje niekedy ani nevie kam, kam ani nechcel. Mám rada ten model hodín, nakoľko sú tu tri energetické štruktúry, ktoré ovplyvňujú životy ľudí. A tu sa od narodenia až po smrť pohybujeme. Akoby taký program. Sú majstri, ktorí sa z tohto vedia dostať. Majstri na strane "dobra ako aj majstri na strane zla". Tak ako fungujú hodiny, sekundová ručička ako záujmový labyrint ak prerastie do závislosti príde do bodu a pohne sa minnútová ručička, labyrint udalostí, ktorý sa zmení, ktorý tiež keď prekročí ten bod pohne hodinovom ručičkou labyrintom života a život sa zmení. Labyrint má tendenciu rásť. Škoda, že toto najviac využíva tá druhá strana, ktorú nazývame "zlo" či "temná strana". Sú tu veci, ktoré človek nenájde v knihách, pretože sa iba ústne podávali a podávajú. Ako poznáme homo sapiens, rýchlo dokáže všetko zneužiť. Javí sa to tak, že sme sa dostali do nerovnováhy teda strana "zla" stala sa dominantnou. A tu je zase diléma problém, ako "bojovať" proti tomu zlu. Tu je už veľké množstvo názorov od veľkého množstva kultúr. Mnohí sa predsa neznížia k tomu aby potrestali nejakou formou zla aby sa "karmicky nezaťažili" či "bojovníci svetla" mudrujú filozofické témy a keď sa pozrieme na svet vidíme koľko nevinných detí stále trpí, umiera pretože dospelý homo sapiens má tu večnú dilému či niečo urobiť a keď tak ako. No keď nemá tie správne "vedomosti" lebo sa o ne nezaujíma, prednosť majú iné veci, tak asi ďaleko nezájde.Samozrejme druhá strana za tie veky nadobudla takú dokonalosť, že tento boj je lepšie prenechať "majstrom" ale človek by mohol aspoň pouvažovať o tom modely hodín a potom sa rozhúpať a robiť niečo s tými labyrintami a so strachom zo smrti, pretože človek sa veľmi bojí, že zomrie a tak sa iba schováva a vníma sa ako obeť. Pozrieť sa na túto tému z rôznych uhlov pohľadu. Ak bude predo mnou stáť nepriateľ a bude ma chcieť - zvolím to tvrdšie ako príklad - zabiť sú len dve možnosti, zabi alebo sa nechaj zabiť, či nechaj zabiť svojich blízkych. Biť nepriateľa jeho zbraňami to je umenie a techniky veľkých majstrov. Tieto techniky nie sú preto pre "verejnosť" pretože človek ako tvor stále slabý rýchlo vpustí do svojho srdca na jeho ihrisku, petože väčšinou tam sa boj odohráva zlo a tak sa pridá na stranu zla alebo padne. poznanie, vedomosti, moc.

afinabul

"neviem" kto to je, vraj nejakí ONI, ale robia to dobre, najskôr tzv všeobecno odsúdenia hodní, potom novinár Rostas, potom šašovia, ale začínajú si byť istý:
https://www.youtube.com/watch?v=N1omWM_V7Tw
Pravda nie je obhajoba.
Ak máte radi historické knihy, je to dobre, ale začítajme sa aj do novšej:
http://afinabul.blog.cz/1807/likvidacia-potencionalneho-odboja

Norman

Kedy nastal obrat? Nuž, keď homoš dokázal premeniť oheň na pohyb, teda na prácu. V reálnych slovách to znamená objavenie "motora".
To znásobilo jeho silu. S troškou mechaniky vytvoril monštrá, ktoré robili, čo chcel. Mnohonásobne viac, ako by dokázal on pomocou svojich či zvieracích svalov (myslím svaly zvierat, nie zvierače:).
Homoš nedokázal viac odolať a nielen že spálil za rádovo jedno storočie takmer všetky paleo organické materiály (ropa a podobne), teraz si ide spáliť aj tie živé (lesy, zemina a podobne), v ktorých ochrane žije. Ak by sme to tématicky vyjadrili v kozmonautickom prirovnaní, je to skutočne kozmonaut, ktorý v kozmickej lodi spálil všetky zásoby a teraz sa chystá spáliť aj ochranné vrstvy. Proste blázon.
A samozrejme, neustále sa množí ako potkan. A ešte to aj popiera. Nielenže to nedokáže riešiť, ani to nechce ba ani sa o tom nemieni rozprávať.

Ecce homo.

V každom prípade Mesiac bol jeden z vrcholných symbolických výkonov. Naozaj pochybujem, že by toto mravenisko s týmito zdrojmi a technikou dokázalo dohodiť nejakých mravcov až po Mars (nieto aby sa ešte vrátili).

K jazyku: človek nikdy nevedel hovoriť. Reč je základný nastroj myslenia a preto všetkých inteligentných ľudí láka a hľadajú tú najlepšiu, prípadne nejakú "dokonalú" v minulosti. Hľadanie dokonalého jazyka, večná téma. Ale jazyky sú a boli všetky nedokonalé a aj ťažko racionálne a systematické pokusy jazyk zracionalizovať, ako spomínaný sanskrt a niektoré iné, dokázali len trocha kozmeticky upraviť povrch, trocha niečo systematizovať, ale vec nedokázali doviesť k niečomu kvalitatívne naozaj dobrému.
Kvalitnú reč môže mať človek v sebe, ako druhú mentálnu vrstvu, mapu, do nej tie skomoleniny bežných jazykov musí mapovať. Ale vonkajší jazyk každému z nás zákonite výrazne deformuje tieto vnútorné štruktúry.
Preto myslenie ľudí a ich rozhovory sú napriek tomu, že hovoria rovnakým jazykom, ako rozhovor eskimáka s kongobomogom - pozri sa nielen na súdy, kde by mala prevládať explicitná logika, ale aj na vedecké konferencie - každý si blaboce svoje a nič z toho, čo hovoria, sa nedá dokázať ani vyvrátiť, pretože nielen slová sú nedefinované, ale celý jazyk je zborník nezmyselných pravidiel. A keď si presadili postoj, že systémy sa ani teoreticky nedokážu dokázať (skrývajú to napríklad za Goedela), tak už sa o to ani nesnažia a zmierili sa s postojom, že sú ako banda bláznov, neschopných používať naozaj artikulovanú reč. To, čo používajú, sú v podstate len citoslovcia a zavýjanie.

Konieckoncov to, že v tomto smere jazykových schopností je ľudstvo zrejme mozgovo limitované, to je dokazované aj tým, že si nedokázalo vytvoriť jeden univerzálny jazyk aspoň na vedecké či tie súdne záležitosti. Proste to nedokázalo a ani to vlastne neskúsilo (pokusy amatérov o conlang ani nemožno rátať, tie boli tak neinovatívne a nezlepšujúce kvalitu, že sú naopak skôr dôkazom tejto ľudskej neschopnosti prekonať v tomto bode nejaké svoje mentálne limity - aj keď sa prípadne snažia povedzme tí lepší z nich).

Ľubov

Niekedy v zime Ema napísala,že stroj času,alebo hodiny,sa otočili,že sa vraciame späť.Áno,je to takmer isté.
Možno by to v niektorých ohľadoch bolo aj pozitívum,aspoň nastavenie technológií bude primerané nášmu intelektu. Viac tvoriť,menej troviť.
Keby sme ešte stihli určiť ten bod,kedy úpadok nastal,vedeli určiť prvú príčinu. Zatial sa za túto príčinu považuje degenerácia jazyka. Nie iba preto,že to hovorí Jan Kozák.-). Bol aj sanskrit,ale ani ten nás nezachránil.
https://www.idnes.cz/xman/styl/sest-milionu-let-behem-68-vterin-takto-se...

ps. Počúvala som hneď ráno Trumpov hlas .Nebolo cítiť strach,smútok áno. Tiež som zachytila na amatérskom videu nápis na stene v LA "Zabite bohatých". Ale keďže je všade toľko lži,bojím sa niečomu veriť a najhoršie je,že ani vlastnému názoru.

ps1. To video samozrejme treba chápať v opačnom poradí.Ako sa bude meniť ľudská tvár.

Norman

Výborný dokument.
Vystihuje (možno nechtiac) ten úpadok. Tú márnosť.

Teraz už nežije takmer nik z tých, čo chodili po Mesiaci.
Onedlho už nebude žiť nik z tých, čo žil vtedy, keď sa to dialo.
Nepoletí sa na Mars, a zrejme už ani na Mesiac. Určite nie na nejakej horiacej rúre.

Je možný vývoj, že postupne sa z letov do kozmu stane už len mýtus, ktorý budú ľudia považovať za výmysel. Už dnes mnohí klesli do takej demencie. A potom bude mýtus z lietania, a zo strojov vôbec.
Zem bude mať ľudí len divokých negrov, alebo ani tých nie, možno skončí celá vysušená ako Mars.
Skončí cyklus jednej planéty. Jedného zrnka hnisu.

slaven1

Igor Panarin o knihe "Československé udalosti 1968 roku očami KGB a MVD ZSSR" (2010).

Чехословацкие события 1968 года глазами КГБ и МВД СССР
https://www.ozon.ru/context/detail/id/139562445/

Vydavatel: Общество изучения истории отечественных спецслужб, Объединенная редакция МВД России

https://www.youtube.com/watch?v=ZFeTsHFlXN0

Tona Nagua

sluha úchylných síl, šľapajúci po prírodných tradíciach, slovanských koreňoch. Ach až sa mi chlpi ježia. To čo toto? To sa kam vraciame? Stať sa múdrym je celoživotná cesta. Múdry vidí jasne, bez strachu a vidí podstatu. Ale Krajčí nemá z múdrosti nič je to iba fanatik. Som pohan možno ma upália? A ja sa nebojím. O čo tu ide tým silám? O zničenie slovanskej tradície, opľutie podstaty. Ak nie si taký fanatik, slúžiaci úchylným silám tak zaručene prídeš o prácu a možno zachvíľu aj o mnohé iné, čo sa aj deje, všimli ste si a aj mnohé iné?

Norman

Je to video lacných yutuberov, ktorí to robia čiste preto, aby zarobili pár peňazi na klikaní.
Na konci vyzýva rozprávajúci, aby sa naklikalo na lajky ...

Na Mesiac sa nelieta proste preto, lebo je to ohromne náročné na zdroje a nemá to žiaden, doslovne žiaden prínos, ani potencionálny v budúcnosti. Vodné vrecia proste nemôžu žiť dlhšie na telesách bez atmosféry. A nedokážu ani vytvoriť autonómne roboty, ktoré by tam niečo zmysluplné mohli robiť. Čo asi? Kopať rudu a voziť ju na Zem? To by najprv museli vymyslieť perpetum mobile. Vodná opica proste nikdy nedobyje vesmírny priestor - aj keď si to vykreslila v tisíckach textov, obrazov a filmov :)

Norman

Áno, deja vu z rôznych obrazov, ktoré do nás naložili.

Aj keď umelecký dojem, chápem, musím zopakovať"
Súhlasím s tebou, že je to nóvum na scéne - ale je to len prázdna trubica, ktorá sa vie zniesť nadol na nejaké miesto ako drón za sto euro. Navádzanie funguje - je to technológia vypracovaná pre smerovanie rakiet s jadrovou náložou, takže tá je bez chyby.

Ale znova zopakujem - predstav si že nastúpiš do nejakého BMW a šofér tam otvorí dvierka začne nahadzovať uhlie pod kotol ... Všetko, kde horí oheň, je primitívne. Nie kvôli CO2, proste je to vrchol úbohosti pohybovať sa pod tlakom plynov alebo teplom vznikajúcim oxidáciou, teda rozkladom cenných chemických štruktúr na mŕtvu entropiu. Horenie je barbarstvo a nie nadarmo bolo symbolom smrti a pekla.

Samozrejme, týka sa to aj samotných "spalovacích motorov" v autách.

Ľubov

Našla som určité časti z dokumentu,ktorý som videla 12 rokov späť na ruskej tv Planeta a dosť ma vtedy rozrušili.
https://www.youtube.com/watch?v=eTCnE8OvF88

V podstate sa týmto rušia špekulácie,či Američania boli na Mesiaci . Boli. Ale prišlo k obrovskej miere cenzury pôvodných záberov a z tohto dôvodu sa museli niektoré robiť na novo,v štúdiu.
V úvode sa hovorí,že všetko,úplne všetko bolo pripravené na štarty Apolla 18, 19.,20. A zrazu stop. Museli byť vymazané autentické slová N.Amstronga : "Vidím tu kozmické lode,je ich najmenej 20."
Rovnako boli zničené aj záznamy rádioamatérov z toho dňa. Vo videu sú údajne unikátne zábery z odvrátenej strany. Jednoznačný názor nemám,nie je vymalované. Dávam to sem iba ako jednu z možností.Iba ďalší otáznik.

mirage

nejde o technicku stranku..
umelecky dojem 10,
elegantne klesanie
aj za sonic boom, este keby ten ch*maj ostal ticho

pri videu som mal pocit deja-lu

martan pan k, farmar, na konci 1 kapitoly vzal hrozivu hmyzopusku a astronautov pravdepodobne picol

Norman

Včera, v sobotu, sa im podarilo vyštartovať a dosiahli to, čo dosiahol Gagarin už v roku 1961.
To, čo vtedy dokázal neefektívny režim v biednom štáte len 16 rokov po naozaj zničujúcej totálnej vojne.

Cena letu je pre pasažiera okolo 80 milionov dolárov. Urááá. Vlastne Yupieeéé!

Zatiaľ dole v Amerike nastáva rasová vojna a pandémia takmer neklesá.

Norman

ako pri horení kotla parného stroja.

Kedykoľvek vidíš plameň, vedz, že máš do činenia s primitívnou civilizáciou idiotov, ktorí nevedia využiť vyššiu formu energie, a tak používajú horenie.

mirage

vyjav ako na zaciatku martanskej kroniky -

pan K tise hledi na oblohu

https://youtu.be/VBlIvghQTlI?t=15

Dobrý deň

Na infovojne už nie ako Grigoriy Ilmoran...po novom ako Emil Janota..pokračuje v nasadenom trende.

iris

Co tak vyslapat si to do Neba pešo po schodoch?
S Led Zep?
Pozrite si to a uvarí sa Vám krv žilách.
14:00 a slapeme:)
17:08 neskutocne krasny usmev Roberta Planta, slapeme dalej
17:40 to chce gule z ocele hrat gitarove solo pred Jimmym Pageom,
18:24 stairway choir, uz sme blizko, uz to do neba nie je ďaleko :)
18:50 vidieť šťastných Led Zep, po 27 rokoch??? RPsi utiera slzicku:), starý chlap :)
Amerika miluje Led Zeppelin, Amerika to vie, že do neba sa ide po schodoch a pešo.

A kdejaki muskovia nech sa strcia so svojimi miliardami....fujtabla.....

https://m.youtube.com/watch?v=ra-itTKnFaw

Venujem normanovi. Sedím s ním v hľadisku. Kúpila som mu lístok :)

Ľubov

tých multimilionárov,čo si už lístky na Mars predplatili.-),ale nie je. Pretože to vyzerá ako veľká spiatočka pre nás všetkých. Až kam,to sa ešte uvidí. Ja som si múdro svoj ručný mlynček na kávu odložila.

mirage

cas fotiek na videu je 20:35,
neskor si hovorim, ze som mohol urobit par zaberov 10 min. neskor, aby bolo vidiet ako sa obraz rozplyval, ale asi som uz nemal volne miesto v pamati. Neskor som vsak s prekvapenim zistil, ze som urobil jedno foto uz skor, 20:28, kde som si ziadny obraz povodne nevsimol, ale aj tam uz bol

- jedna tvar sa zmenila na druhu

https://ulozto.net/file/Gg6qMR78e1gr/2230-jpg

Tona Nagua

Symboly nás sprevádzajú od počiatku. Sú vryté do starých kresieb v skalách, v piktografoch... Utvárajú srdce kolektívnej múdrosti ľudstva. Skryté "učenie" starobylých múdrostí. Majú silu vyliečiť toto choré ľudstvo, ktoré potom môže nasledovať veľkolepý osud ľudstva. Tak krásnu Zem má toto ľudstvo, ktorú však ničí. Však nepochopilo ľudstvo ako funguje osud. A tak nerozpoznalo to nebezpečie a nevidí príležitosti. Nie je politika je iba život. Keď uvidí život odstráni ten zhnubný osud do ktorého sa rúti. Áno tie staroveké symboly sú aj pre moderného človeka. Politika už neosvetľuje možnosti, nevyzýva k opatrnosti pred skrytým nebezpečenstvom a tak neprivoláva silu. Prepojiť symboly s obyčajnou realitou. Čo hovorí symbol dnes? Každý z nás sa podieľa na spoluutváraní sveta a tak je zodpovedný. Všetko čo každý z nás robí má dopad na sedem generácii. Je načase vyrásť z toho malého sna o úspechu, dosahovania cieľov... Sme pozadu. Stále opakujeme ten ročník a vrážame si sami nôž do srdca a dívame sa ako krvácame. Zhypnotyzovaní vlastnou krvou, akoby pachtiaci sa po ďaľšom utrpení, kričiac áno ja trpím, kto zato môže. To on, oni. Toto však nie je o "našom malom ja". Živíme sa stravou ale aj myšlienkami. Aké sú to myšlienky? Človek ani nevie čo je pre neho dobré. Ale je pripravený dávať iným tie zaručene najlepšie rady. Upratať si na svojom dvore. Čas zrodený z múdrosti to nám ukazuje malé dieťa a nie čas z naivity. Dieťa ukazuje ako uvoľniť ten zvyk a byť tým kým si. Pozrieť sa na život akoby to bolo po prvý raz. Dívať sa sviežimi očami, stať sa sám pre seba mystériom. Oslobodiť sa od tej predstavy, že musí trpieť. Objaviť znovu chuť sa hrať, objavovať, tvoriť. Zmeniť sen za nový. Zmeniť osud. Je najvyšší čas.

Roland Edvardsen

To je trochu smiešna predstava, že opozícia sa oslabí bifurkáciou - veď v parlamente ostanú tí istí ľudia. Naopak, môžu sa naskytnúť nové možnosti - napr. v nových spojenectvách, ktoré predtým neboli možné.

Voliči všeobecne rozpady budú odmietať - ale je to povrchné, obzvlášť takéto v opozícii aké vidíme u Smeru a LSNS.

Aj teraz sa na hlavu Tarabu spustila vlna kritiky, že prečo tú LSNS rozbíja. Áno, rozbíjačov tak nejako automaticky ľudia chcú odmietnúť, vnímať to tak, že za rozpad je vinná len jedna strana. Ale to málokedy tak býva. LSNS rovnako rozvracá aj Mazurek, aj Kotleba.

Ak bude LSNS pokračovať aj naďalej v rovnakom móde, potom ju bude čakať percentuálny úpadok - možno aj mimo parlamentu. Voličom sa musí časom prejesť strana, ktorá funguje stále len takto izolovane v opozícii, ktorá je de facto bezzubá.

A Smer, ten sa rozpadne, teraz všetko tomu nasvedčuje, ak si to Fico nerozmyslí a neodíde (zo svojej pozície). Fico to Pellegrinimu nedá - lebo strach ho nepustí. Dôvody veľmi dobre popísal, tentoraz celkom racionálny, Mečiar: https://cz.sputniknews.com/politika/2020052912005171-novy-politicky-lidr... (Som sa rehotal, keď som sa dočítal, že podľa Mečiara mal Fico odísť z politiky ako sľuboval v r. 2014. Hej, ten Mečiar známy tým, že hentakých "pelegrínov" okamžite zo strany surovo odstránil, len aby bol "LenOn").
A Pellegrini to už dávno vie (lebo vyjednávania medzi nimi už tajne prebehli) a už pripravuje novú stranu (a sponzori, ktorí opustili pre neho Fica tlačia a tlačia).

No, procesy prebiehajú, musíme si počkať. Matoviča a spol. zatiaľ chránil koronavírus, po jeho útlme to môže ísť k lepšiemu rýchlejšie. Uvidíme...

Roland Edvardsen

Tu treba napísať, že konkrétne Ilmoran dostal hneď niekoľko šancí - aj na tomto webe - a vždy zlyhal. Dať mu opäť šancu by už naozaj znamenalo nielen hlúposť, ale spreneverenie sa hodnotám tohto webu.
Napokon tí, ktorí zvyknú navštevovať diskusie na Infovojne si možno mohli všimnúť, že sa nielenže nezmenil, ale skôr zhoršil. A jeho webový úpadok bol zavŕšený otvorenou podporou Matoviča. Tu niet už o čom.

Ľubov

https://www.tarak.cz/posledni-clovek-na-mesici/

Som rada,ze si o tom napisal.Mam niekolko dni problemy s wifi,aj toto pisem bez diakritiky,co ma trochu ponizuje,lebo si na nu potrpim. Ale nedalo mi to. Tema je velka.
Ja som si pozrela dnes vecer tento film, dufam,ze tento isty stv 2 vcera nedavala,to by ma mrzelo,ze duplujem.
Pointa je vsak naozaj o letoch na Mesiac,ale je spojena navyse s osobnym pribehom Eugena Cernana. Ocakavala som,ze v dokumente bude aspon nejaka indicia,preco boli lety na mesiac ukoncene v roku 1972,sucasne s dobre rozbehnutym sovietskym programom Lunochod.
Prisla stopka a my netusime preco. A tiez ma napadlo to,co Teba,ze o 20 rokov budeme zizat na lietadla na oblohe,ako na zazrak. A Eugen Cernan bol naozaj poslednym clovekom na Mesiaci.

slaven1

Presne tak, je to figúra rovnako ako Soroš. Človek, ktorý chodí mudrovať do štúdií ABC, NBC, FOX NEWS, CNN nie je ten to riadi proces. Je to sluha.

1488

cca od novembra 2019 bolo na slovensku veľké množstvo prípadov s vírusovým zápalom pľúc. Niekoľko týždňová doba liečenia s príznakmi ako covid. Lekári mali na túto tému konzílium. Záver - nebol to covid, inak by boli infikovaní aj oni :)
Je potvrdené, že vírus v číne nie je identický s tým v taliansku. A ktovie teda čo bolo u nás..

1488

prečítal som si tú beletriu v exceli, kde je tá údajná komunikácia za sebou. Ak ju nenájdeš na webe, tak tu je onlajn rozkúskovaná po nickoch
https://brucho.blbec.online/all

Norman

figúrka, ktorú každý pozná, ktorá sa všade angažuje a na ktorá sa v prípade núdze vystrčuje do popredia ako "ten" konšpirátor.
Ani Soros ani Gates nie sú sympatické postavy, Soros je zločinec prvého rádu - ale nie sú to tie skryté pravé centrá siete. Iba pre idiotov je prijatelná logika, že sa nejaký Gates bude desaťročia angažovať v zdravotnej a vakcinačnej politike, aby potom "tajne" vrhol na svet vírus, respektíve vírusovú psychózu.
To by bolo moc idiocie aj na 64kBytes Gatesa.

slaven1

Na čo narážaš? Na to, že sme kolónia západu? Na to, že nás zožrali v 90tych (východoeuropske nomenklatury nechali zozrat svoje krajiny "pokrovovemu" Zapadu). A nechavame sa predavat - to uz formulujem takto, lebo je to obdobie kedy konam a rozhodujem aj ja. A porodnost 1.4 - vymieranie {0.9 ak odmyslime osadnikov}. Toto bude nieco s moralkou krajiny. S duchovnom naroda.

slaven1

A čo zamieňa v tvojej odpovedi zámeno "to"? :)

afinabul

EU má upernormy, ale na východe máme dvojité potraviny, dvojitých poľnohospodárov, ešte aj tie včely spotrebujú na východ od Nemecka menej medu a viacej cukru, Včela prišla na svet aby stavala, na múračky.

afinabul

Dôvera
Mojej mame už babičke, to nedali, akurát ja som jej vynadal, že je v Dôvere
Kolegyni to doteraz posielajú po 20 evrí
čo ja viem ako to funguje?

Náhodný okoloidúci

V dnešnom statuse o dianí v Smere to Blaha vyjadril takto:

 

Chápem aj tretí dôvod, ktorý sa najčastejšie skloňuje – že Peter má väčší koaličný potenciál, že je dôveryhodnejší. Pýtam sa – pre koho dôveryhodnejší?

Pre korporátny Denník N? Pre psycha Matoviča? Pre mafiána Kollára? Toto má byť merítkom našej politiky? Čo si o nás myslia pravičiari? Ako – nežartujme.

NÁS MUSIA ZAUJÍMAŤ PRACUJÚCI ĽUDIA, NIE SLNIEČKARSKE KAVIARNE

Prepáčte, ale mňa zaujíma, čo si myslia naši voliči, moji súdruhovia, pracujúci ľudia – a nie banda milionárov, nacucnutých na americkú ambasádu a rôznych oligarchov. Ak má byť nový Smer o tom, že sa budeme prispôsobovať týmto monštrám – tak nie, ďakujem, neprosím.

A kvôli čomu by to bolo? Kvôli vládnym stoličkám, na ktorých nebudeme môcť robiť svoju politiku, lebo – koaličný partner?

Toto má byť výsledok toho úžasného koaličného potenciálu – koalícia zo zlodejmi ako Kiska? No tak to ani za svet. V tomto sa s Petrom nikdy nezhodneme.

slaven1

30% Američanov má zhruba takýto názor na Pandemic Bill-a:

https://twitter.com/michellemalkin/status/1259171624164577282

Teraz nejaké videá, videl som len fragmenty z tohto:

How Bill Gates Monopolized Global Health

Tieto si dávam do archívu:

Bill Gates and the Population Control Grid

Meet Bill Gates

Bill Gates' Plan to Vaccinate the World

Inak celkom dobrý kanál tento corbettreport, dlho nebude na Youtube :) ..a ešte jedno videjko:

Lies, Damned Lies and Coronavirus Statistics

 

slaven1

Rozsah materiálu. Cieľom mediálnej masáže je vytvorenie názoru typu "museli sme prijať drakonické* opatrenia aby sa "podarilo jej zabrániť sa tu rozšíriť [preto sme museli rozdrbať aj naše a aj celosvetové hospodárstvo]".

Posledné veľká "skalpovačka" v 2006 (2008):

- sa púšťala cez financie.
- Bola pustená cez Ameriku (WallStreet).
- Financie sú doména Soroša.
- Bola to taká fikcia, matematická alchýmia, kabala, abraka-dabra s číslami (zrazu neboli peniaze, ktorých si je možné nakresliť koľko je treba).

Táto generácia skalpovačky (2019 - 2020) má:

- Viac technokratickú zápletku ("plot").
- Hlavný maskot je Gates (súdim podľa materiálu, ktorý sa poslednú dobu okolo neho vytvorilo).
- Neviditeľný bubák je tento krát vírus. Málo ľudí má potrebné vzdelanie a vybavenie domáceho labáku - kto už má doma biolabák, že - aby bolo schopné naozaj posúdiť rozsah nebezpečenstva takže sú odkázaný na to čo im povedia "autority" - hovoriaca hlava v štúdiu TV Narkóza (v slovenskej podobe). Ideálny neviditeľný bubák.
- Pustila sa cez Činu - čim sa ochodnocuje význam Číny (na USA sa dnes reálne vysrať).

---

* drakonický, zried. drakónsky príd. ‹VM›

1. veľmi prísny, tvrdý, krutý, neúprosný, bezohľadný (podľa aténskeho zákonodarcu Drakonta): d. zákon; d-é opatrenie

slaven1

Očakám fajne rozdrbané hospodárstvo ako minimum, pri zvýšenej miere prerozdelovania ekonomického bohatstva smerom od chudobných k bohatým. Inak povedané: cez túto "pandémiu" nám štia na hlavu a už ani nepredstierajú že je to dážď.

Pričom "ochranné opatrenia" zabili a poškodili viac ľudi (prerušené výkony v nemocniciach) ako tohtoročná chrípka samotná. Protinárodné opatrenia sú na úrovni totalitných režimov (defakto zákaz vychádzania). Takže očakávam aj obmedzovanie práv a slobôd, ničenie školstva.. a celkovo, cez súčasný oligarchický režim cesta nejde.

Ľubov ti sa bojíš, že stratíš čo?

slaven1

To už keď tvoje účtovné oddelenie ozaj nevie ako stopiť príjmy - keď si vyplatil 500 doktorom školenie v Karibiku, nakúpil 40 byto-kancelárií atď (účtovne uznateľné náklady) - tak vykážeš zisk. Vysatých peňazí zo zdravotného systému je viac.

afinabul

Zdravotné poisťovne si za minulý rok vyplatia zisk vyše 18,5 milióna eur.
https://www.tvnoviny.sk/ekonomika/1990046_poistovne-opat-zarobili-je-to-...

slaven1

Krásna diskusia pod článkom Štát za svojich poistencov platí nedostatočné poistné, tvrdia súkromné poisťovne: „Rúca sa celý systém“.

Súkromné zdravotné poisťovne sú definícia zla. Kto mi neverí nech zájde pozrieť do (kedysi) "zemi zasľúbenej", do USA (kto tam je a toto číta mohol by napísať či a aké má zdravotné poistenie).

K zdravotnému odvodu. Každý rok sa paušálne zvyšuje. Inflácia je 0.05% čiže takmer žiadna? Nevadí, odvod aj tak narastol z roku 2019 na 2020 o 6%.

A čo sa z toho platí? Pente zisk? Lekárom domy a vily? Platy pracovníkom MZSR zostavujúcim plán stratifikácie (zatvárania) nemocníc?

Minulé leto vytrelo dvoch darcov organov pri Telgárte. Telgárt je dosť uprostred ničoho. Záchranná akcia zablokovala dvojprúdovú "Route 66" v oboch smeroch. V zápche sme čakali kým sa dotrepe druhá sanitka z Brezna (50km). Trvalo to 20+ minút kým prišla (len čo som tam ja stál, neviem kedy ju ozaj zavolali). Kedysi na tom úseku bolo sanitiek viac, dokonca je tam aj nejaká opustená sanitková stanica medzi Telgártom a Breznom, no "stratifikovali" ju.

V zdravotníctve je peňazí ako pliev, len na zdravotnom systéme sú nasaté kliešte, pričom pekne nažraté. Paraziti.

Norman

určite fungoval. Ale holt, web sa mení. Musíš sem chodiť častejšie, kým sú linky ešte čerstvé :-)

Norman

medzi nami - tento portál je extrémistický.
Je oveľa extrémistickejší, ako vyzerá a je asi oveľa extrémistickejší, ako si väčšina ľudí dokáže predstaviť či uveriť.
Nielen tým jedným smerom pod akým sa používa extrémizmus (odmietanie anglosionistickej dogmatiky), ale vo viacerých iných aspektoch.

Tento článok nebol ani tak o epidémii a opatreniach, ale o akýchsi agresívnych prichádzajúcich na hraniciach. Neboli hnedí, ale správali sa rovnako. Dnes ich je za dva dni v republike už 2000 - a čo robia v "smart karanténe" - to nik nevie.

Len koniec článku bol venovaný covidovským slniečkárom, teda tým, čo tvrdia stále, že o nič nejde a choroba je len hystéria. Po tom, ako už aj Rusko aj USA a dokonca aj Švédsko uznávajú, že tento požiar, keď sa rozhorí, sa hasí ťažko, nuž týmto slniečkárom zostáva už iba jediná krajina - Brazília. Títo ľudia majú rovnakú mentalitu, ako brazílski mesticos. To je veľmi zlé.

Musíme sa naučiť byť aj nepríjemní, neobľúbení a dúfajme aj tvrdí. Treba v tomto smere na sebe pracovať. Ale reakciám sa nebránim, len nech si každý ponadáva.

vrbovčan

neboli repatrianti. Alebo repatrioti. Tí všetci zostávajú tam. Na tých mám podobný názor. Ja by som ich charakterizoval ako ekonomickí vysídlenci. Čo si spomínam na 6 alebo 7 prípadov, o ktorých by som sa dozvedel, nikto z nich tu nie je. To sú ľudia, čo tam majú stabilnú prácu, bývanie, rodinu aj s deťmi a raz, dva krát do roka chodia na Slovensko. Repatrianti, ako ich nazval Pelle sú dávno tu. Rómovia z Británie. Tí čo boli na čierno zamestnaní a tým pádom teraz, ak teraz kvôli pandémii stratili prácu, nedostávajú od štátu helikoptérové peniaze.
Tí, čo v piatok dorazili na Berg boli stavební robotníci, remeselníci, opatrovateľky a setričky. Tí chodia na turnusy od jedného týždňa po niekoľko mesiacov. Majú tu rodiny, domy, platia si tu zdravotné odvody a ako tak aj sociálne odvody. Na Slovensko chodia pravidelne na jeden až dajme tomu tri týždne. Tí kvôli dvojtýždňovej povinnej štátnej karanténe svoje pracovné voľno odkladali, až to bude možné. Nebudú predsa chodiť domov do karantény a späť.
Takýmto ľuďom odkazovať, aby išli do Brazílie je cez čiaru. To už mi pripadá extrémne. Pripomínam, že od slova extrém je odvodené slovo extrémizmus.
Priznám sa, že ma fascinuje, že na každý spoločenský jav alebo udalosť sa dá v histórii nájsť nejaká paralela. Po paralelu k dnešnej situácii nie treba chodiť ďaleko samozrejme.
Ešte viac ma fascinuje, že pri takom úžasnom pokroku vo vede a technike uvažovanie človeka je stále stále skoro rovnaké. Akoby riadené pudmy.
Od stredoveku až po dnešné dni ľudstvo postihlo niekoľko epidémii. Neviem ich vymenovať. Ale dočítal som sa ako sa vtedy spoločnosť správala. Nie len zdraví voči infikovaným, ale aj zdraví k zdravím pricestovaným do nejakého mesta. Za hradbami museli pobyť dva týždne, až potom ich pustili do mesta. Zamurovávali sa domy s infikovanými ľuďmi. Na dvere sa značili biele kríže. Presne s takýmto požiadavkom som sa stretol kedysi dva mesiace dozadu. Neuveriteľné. Tu je o tom dosť pútavo písané od historika Ivana Mrvu.

https://snn.sk/news/serial-morove-rany-decimovali-svet-od-stredoveku/

PS: Ľuba. Nepoužívam osobné útoky. Nie som ješitný. To by som sa tu skôr išiel hádať. Ja práveže ustupujem. Ale ani nedokážem servilne klamať sám seba. Ješitnosť sa pripisuje skôr človeku čo chce používať bič.

Dusanbe

vždy je to milé, keď sa aj v najsparnejšom lete niekde v Španielsku - alebo na nejakom českom zámku - skrývajú japonskí turisti pod hrubými klobúkmi, šálmi alebo aspom slnečníkmi.

Dusanbe

Tvoj link na Threemu:
"Ľutujeme, ale požadovaný súbor neexistuje."

Chcel som si len porovnať verzie.

Náhodný okoloidúci

Tmavšia farba kože opálenej od slnka je príznačná pre nižšie spoločenské vrstvy, ktoré si na živobytie zarábajú prácou na poli alebo v lese. A takto to posudzovali nielen Japonci, ale aj európska tzv. šľachta. Cez bledú neopálenú pokožku presvitali modré žilky a preto tzv. šľachta mala "modrú krv".

Náhodný okoloidúci

Slaven naráža na to, že na oficiálne vyhlásenie epidémie musia byť splnené formálne kritériá (určité percento nakazených v populácii a možno aj nejaké iné) a v tomto prípade tieto kritériá boli úplne obídené veľkým oblúkom.

Náhodný okoloidúci

A presne takto Norman svoj článok myslel. Si dovolím tvrdiť.

martinez

A co je nasa buducnost potom? Toto https://vosveteit.sk/vedci-vytvorili-mys-ktorej-4-buniek-su-ludskymi/? Ved svet sa globalizuje a je to tak spravne. Jednoducho sa coraz viac odstranuju hranice a vystupovat by sme mali ako ludia a celok...

sandro

Aj ja som sa svojho casu odmlcal, aj ked skor som bol vyhodeny lebo diskutovat sa da len za predopokladu, ze ludia k sebe pristupuju s urcitym zakladnym respektom a nesklzavaju do invektiv. No a uz som zase tu :) Clanok je v poriadku, treba si uvedomit, ze mame stastie, ze sa virus takmer vobec u nas nerozsiril, aj ked on tu uz bol pravdepodobne ovela skor. V mojej sirsej rodine sa objavil tazky zapal pluc u 33rocnej zeny na prelome dec2019-jan2020 - takmer v nemocnici zomrela. Chorobu s nou vtedy zdielal uzsi okruh ludi, s ktorymi bola v kontakte, ale ona mala priebeh najhorsi. Na Slovensku bolo v tom case oficialne hospitalizovanych na JIS asi 16 ludi s podozrivym a tazkym priebehom, oficialny zaver - SARI. Niekolko z nich(aj v strednom veku) zomrelo. Ako to uz byva, nasi negramotni novinari chybne sirili info o "chorobe SARI" - pritom sa jedna o syndrom akutneho respiracneho zlyhania, pravdepodobne v tychto pripadoch z dovodu ochorenia Covid-19. Pribehy o pacientovi c.1 v jednotl. krajinach su stupidne blbosti. Napriklad v Taliansku bol Koronavirusom nakazeny cely futb.tim Inter Milan uz v priebehu januara. https://plus7dni.pluska.sk/veda-a-zdravie/alarmujuci-stav-slovensku-zomr...
Ale aby som sa vratil uplne k podstate clanku - repatrianti nech sedia a cakaju, pripadne nech idu do statnej karanteny. Miesta je tam aktualne dost. Jokerova suita musi zase zlepsit informovanie z vystatovania sa(ked je dana vec este v procese a koniec v nedohladne) na realne info, ale toto Matovic nezvladne, takze treba apelovat len na repatriantov aby mali rozum.

Norman

Vrbovčan už dlhšie nesúhlasí, ale taký je kolobeh života.
Samozrejme, atmosféra takýchto portálov, kde vždy prevláda jedna ideológia, je naozaj dlhodobo neúnosná z hľadiska toho, čo si správne nazvala "ješitnosť". Ale bez negatívnych konotácií , proste to ľudia neznášajú, ak sa majú prispôsobiť, to je normálne. Asymetrickosť portálov je daná aj tým, že niekto tu musí nahodiť tému (článok) druhá strana to má prijímať. To je dlhodobo neznesiteľné - ale žiaľ, rovnosť na svete nevládne a ako vidno aj tu, kde ani o nič nejde, aj tak aj tu dochádza ku sporom.
Ale tak ... v podstate dúfajú ľudia, že tu nájdu zdroj naratívu, ktorý im bude vyhovovať. Ale zhoda trvalá nieje možná, to by musel byť nejaký spoločný záujem - a ten proste nie je, a tak je to dobre, lebo keby bol, tak by deformoval naše poznanie, naše názory. Môžeme sa mýliť, ale nie sami seba klamať :)

Ak by spory neboli, musel by to byť nielen zázrak:), ale aj dôkaz populistického snaženia sa vyjsť si v ústrety. To môžu či musia robiť politické strany alebo komerčné stránky. My nie :-) My nie sme ani žiadna sekta, ktorá vyžaduje spoločnú vieru:)

Norman

Nie je isté, čo tým chceš povedať, Slaven, ale článok má pravdu - celosvetová pandémia v Česku, a ešte viac to platí pre Slovensko, nebola. Podarilo sa jej zabrániť sa tu rozšíriť. Preto nemôže ani naozaj lokálne skončiť - respektíve na Slovensku je už skončená, len hrozia nové infekty zo zahraničia.

Ľubov

nerozumiem presne,čo od Nadhľadu očakávaš....veď vidíš,že sme tu dosť izolovaní.-).
Tiež mi trvalo dlhšie,kým som to tu trochu pochopila. Najčastejších dôvodom ,prečo sa muži na Normana hnevajú,je podľa mňa ješitnosť.
Článok sa nijakým spôsobom predsa nedotýka ani Mailera,ani Teba. Sú však takí ,zrazupatrioti,ktorým je už na vysokej neskutočne na zvracanie zo Slovenska a hneď,hneď ako dokončia školu,musia ísť preč. Oni ale zásadne zvracajú až v piatom ročníku.
Potom idú teda tam,kde nezvracajú. Ale objaví sa diskomfort,dostanú strach,že budú naozaj chorí. Chcú do karantény na Slovensku.Sú to predsa patrioti .

Ľubov

Nemôžem si pomôcť,stále mám pocit,že divadlo ešte nekončí. Cítim sa ako testovacia vzorka.-(.
V obchodoch je dostatok rúšok aj antibakteriálnej dezinfekcie.Sedliak vo mne mi hovorí:" Kúp,kúp,len počkaj,až klesnú ceny,ale potom kúp."

Neviem,či to robím dobre,s touto mojou priposratosťou.-( .Ako si na tom Ty? Čo očakávaš od najbližšej budúcnosti a ako sa na ňu pripraviť...

Ľubov

Chcem upozorniť ,že optimistický postoj Slovinska nevydržal ani tri dni
https://www.novinky.cz/cestovani/clanek/slovinsko-zaradilo-zpatecku-neot...

Od 31.mája plánovali otvoriť hranice nakomplet,ale veľmi rýchlo plán upravili.Ako viem,veľa Slovincov robí najmä v Nemecku,ale v tomto prípade sa to týka samozrejme aj turistiky. No nič už nebude také,ako bolo,treba si na to postupne zvyknúť. Aj na to,že žiť na Slovensku nie je samozrejmosť.

Norman

nie je to tu zrovna anrchistický portál, ani nikdy nebol.
Ale na Smečku si prídeš na svoje.

vrbovčan

mailer zo Švajčiarska, nech sa ozve. Plus ostatní, čo sa tu postupne odmlčali. Lebo aj ja som už stratil chuť. K obsahu článku sa je škoda vyjadrovať.

Idril

Zaujímavý rozhovor s Mariánom Kočnerom na Slobodnom vysielači keď Kuciakovci boli ešte medzi živými:

https://hearthis.at/slobodnyvysielac/konspiracny-byt-45-2017-09-28/

Roland Edvardsen

Ja vidím problém v tom, že tu sa stále nechce spolupracovať na základe ideologickej blízkosti, ale dookola sa len rieši, kde mal aký jednotlivec kauzy. A potom nám vznikajú kdejaké bizarné koalície alebo spojenectvá (ako napr. KDH+ PS). A samozrejme ťažko sa to nejako pohne s takou LSNS, dokiaľ jej ostane nálepka "fašistov".
Bohužiaľ, máme tu médiokraciu vydávanú za demokraciu - takže dokým si národ neovládne média, bude naďalej aj o personálnej politike strán a ich spolupráci rozhodovať cudzina.

Roland Edvardsen

Špáratko bol len humor zo Zomri. Sa divím koľkí sprostí sa na toto chytili. Ale takto funguje Zomri aj Matovič. Ak by to naozaj bol koks, ver tomu, že médiá by k tomu inak pristupovali. Ale nikto to skutočne vážne z médií nebral.

Koks bral Počiatek a (vraj) aj Kali (a Počiatek je tiež bisexuál). Fico sa zase rád promenádoval so svojimi milenkami po gej kluboch - to žiaden etalón morálky nie je. Ale stále lepšie ako Lipšic, ktorý sa hral na sporiadaného manžela a kresťana, a pritom má záľubu v lacných kurvách a v perverzných hrách. Práve takí sú inak najlepšie vydierateľní a sú na nich posielané volavky - takí to budú mať horšie, ako tí, ktorí sa ničím veľmi netaja a na nič extra morálne sa nehrajú (ako Kollár či Slota). Na koho nie je veľa kompromitačného materiálu? Kto je etalón morálky? Kotleba, ktorý prcal 15-ročné a v strane mal priveligovaný bisex swingers párik?

Ešte toto by nám chýbalo riešiť. Ak to tí ľudia verejne nepropagujú (ako Truban drogy), potom o ničom nechcem vedieť a počuť. :-D Buzerant Pelle už bol tak či tak na čele vlády aj parlamentu - tak už je to jedno. Keď mohol byť na čele štátu taký úžerník a daňový podvodník ako Kiska, tak spoločnosť musí zniesť už naozaj všetko.

Náhodný okoloidúci

Úmyselne som to napísal tak radikálne, priznám sa, že to bola taká malá provokácia :)
Videli sme, že v minulej vláde účelovo uzavreli prímerie SNS a Most-Híd, aj keď za cenu toho, že Bugár držal koalíciu nad vodou tým, že Danka držal pod krkom, alebo aj za niečo iné, obrazne povedané.
V každej strane sa nájdu realistickí jedinci ochotní ku kompromisom. Na druhej strane - je ťažké až nemožné čo i len uvažovať o uzatváraní koalícií s niekým, o kom viem, že mi ide po krku a chce ma odstaviť alebo zavrieť do basy na základe nezmyselných a nepodložených obvinení alebo na mňa účelovo kydá výmysly len preto, aby ma zdiskreditoval.
Koaličný výtlak strán určujú predovšetkým novinári a médiá, nie skutočný potenciál strán.
A je trápne, ak o personálnej politike strany Sme-SD rozhodujú iné strany.

Náhodný okoloidúci

Úmyselne neodpoviem, či je to dobré alebo zlé, lebo vždy to závisí od konkrétneho prípadu.

Dobre vieme, že často boli a aj sú do funkcií dosadzovaní neschopní blbci po straníckej alebo rodinnej línii. Na druhej strane, od koho môžeme čakať podporu, ak nie od rodiny alebo od priateľov?
No a rozlišovanie svoj-cudzí z hľadiska náboženstva často hraničí s úchylkou a posadnutosťou. A takto by sa dalo pokračovať vo vymenovávaní príkladov naozaj dlho.

Roland Edvardsen

Hej, bulvár. Ale fakt stačí len pohľad na ten jej najnovší úlovok - strašné. A vôbec, o nej sa celkovo hovorí, že dosť strieda, vraj aj nejakých ženáčov mala. Ale to už je trochu pod úroveň tu riešiť.

Trubana museli presvedčiť, lebo s Biháriovou by bolo PS už celkom na odpis.

Ľubov

Trochu sa nám preskupujú figúrky( nejedná sa samozrejme o novinku),ale predsa len to spomeňme: Z.Čaputová priznala,že má pomer so svojim poradcom J.Rizmanom. Po Trubanovej partnerke,vlastný partner -formálne sa akože vzdal funkcie poradcu a teraz je u apolitického podpredsedu NRSR Šeligu. V prezidentskom paláci nastáva akási tlačenica progresívcov.

https://www.aktuality.sk/clanok/717757/poradca-prezidentky-caputovej-sa-... ... Rizman je dno,sotva dokončil základku. Truban napriek tomu,že vyhlásil,že kandidovať na predsedu PS nebude,už to neplatí. Ktovie,možno mu v tesnej blízkosti pani prezidentky vyrastá nový súper.-).

ps. Neberiem to ako bulvárnu správu,to by som sem nedala.Beriem to skôr ako filozofickú otázku,prečo sa v tejto dobe tak dobre darí nulám ?Páči sa mi posledný bonmot P.Hampla, ktorý napísal : " Nestačí byť iba bezcharakterný,ale treba mať aj niečo v hlave. "

slaven1

Nie je dobré aby štátostranu viedol človek s pohlavným odklonením. Taký človek má nižšiu morálku + je na neho veľa kompromitačného materiálu spojeného zo životným štýlom (drogy atď. spomeňme špáradlo z tlačovky). Buzerant nie je hodný nasledovania, Fico je manžel a má potomka, možno za chvíľu bude aj starý otec.

Britskí colníci zaznamenali znamenitý úlovok, z ktorého sa mohli aj dobre najesť. V slovenskej dodávke, ktorá oficiálne viezla pizzu z Talianska, našli veľké množstvo drog.

slaven1

Fico zablogoval a trafil do čierneho. Tu krátky výsek z článku Koniec nezávislosti sudcov a prokurátorov:

Ešte do nedávna som často dostával otázku, či Slovensko je skutočný právny štát. Roky som profesionálne pôsobil na poli trestného práva a roky zastupoval SR pred Európskym súdom pre ľudské práva. Formálne sme právnym štátom boli, ale prakticky sme mohli sledovať jeho zlyhania. Určite tu boli pokusy individuálne ovplyvňovať rozhodovanie cez korupciu, ale to je všade na svete. Máme problémy so súdnymi prieťahmi, ale tým sa trápi prakticky každá krajina. I keď máme jeden z najlepších katalógov ľudských práv, aký sa dá formálne zakotviť, o ich reálnom dodržiavaní sa dá hovoriť len vtedy, ak sú ľudia dostatočne ekonomicky a sociálne silní. Môžeme hovoriť o rovnosti pred zákonom, ak si v podobnej trestnej veci môže bohatý zaplatiť tím najlepších obhajcov a chudobný je odkázaný často, doslova povedané, na právnu charitu? Ale systém bol nepochybne v podstatných prvkoch právnym štátom.

slaven1

Heh, to by jeden nepovedal, že uvidíme také niečo - kopa ľudí sa domáha práva na vstup do svojej rodnej zeme. Tak úprimne, nefalšovane, zo Západu. To sa fakt ešte v tejto forme nikdy nestalo.

No presne, čítaš mi myšlienky pri tomto. Som to do svojho komentu zo včera už nechcel pridávať. Spomínam si v tejto súvislosti na jedno memečko z 2015, kde boli krimigranti vo vlaku a pod tým komentár:

Kto by si pomyslel, že o 70 rokov sa ľudia budú byť o miesto vo vlaku do nemeckého tábora :D

To nie je tu až tak zle..

Roland Edvardsen

Jednoducho teraz nám neostáva nič iné, než čakať, kým sa neodkopne sám Matovič. Ale média ho ešte stále šetria, lebo napriek všetkému ho stále nevnímajú ako rovnaké alebo väčšie zlo než Smer.

Smer s LSNS nebude nikdy spolupracovať - možno maximálne len odtrhnutý Ficov Smer, ale to už nebude taká veľká a významná strana a Ficovi bude už všetko jedno. A dokopy im nebudú stačiť percentá na koalíciu - ostanú izolovaní.

S LSNS sa možno niekedy v budúcnosti bude dať spolupracovať, ak zmení vedenie a dištancuje sa od minulosti. Ale Kotleba sa tam bude držať ešte tuhšie, ako sa dnes drží Fico v Smere - o tom nepochybujem. A pri Kotlebovi to bude dookola o tom istom, čo už poznáme. Personálna politika tejto strany je katastrofálna a ak sa nezmení, nezmení sa ani prístup ostatných strán voči LSNS.

Ako tak vidím nejaké vzdialené svetlo v spojení Pellegriniho Smeru a Sme-rodina (už dlhšie tam vidieť koketérie, náznaky. Aj keď Kollár dnes v Na telo povedal, že hoci sa mu Pellegrini páči viac ako Fico, stále pôjde o ten istý Smer s tými istými akcionármi). A ak by sa k nim pridala ešte jedna strana typu SNS alebo KDŽP (ktorí sa časom asi od kotlebovcov odtrhnú), potom by sa dalo. Zázrak to veru nebude, ale dnes naozaj skoro všetko pôsobí lepšie ako Matelko. :-)

kali

Kolaičný potencial Smeru a ĽSNS. No jedine sami so sebou, spoliehať sa, že táto vlada sa predčasne rozpadne a vo volbách uspejú takým výsledkom aby vytvorili dvojkoaliciu popripade jednofarebnú vladu, čo je ale pri momentalnom "rozpade" Smeru a slabom politickom vytlaku a izolacii LSNS zrejme dosť nerealne. Chcelo by to nejaké povastenie fenixa v podobe SNS, hlavne do vedenia dať nejakého charizmatického človeka, lídra a nie ožranov, hysterky a židovských pätolizačov neschopných artikulacie.

Norman

Nuž ale to je koaličný potenciál so zvyškom voličstva. keď si ich tam ľudia zvolili, treba s nimi uzavrieť koalíciu - alebo sa teda na to dopredu vykašlať a povedať, že tam idú len na exhibíciu.
Nuž, Kotlebovci vlastne takýto postoj zaujali a aj sa im dostalo výsledku - ľudia volili namiesto nich Matoviča.
Kotlebovci si takýmto postojom doslovne nechali ukradnúť polovičku hlasov.

Neviem, ale koalícia nie je manželstvo, ba nie je to ani intimita. Koalícia je niečo, ako keď nastúpiš do vlaku a vyberieš si miesto veďla ľudí, ktorí sú možno magori a do bytu by si ich nezavolal, ale na spolucestovanie to postačí.

Tento typ naratívu, čo si tu naznačil, že to voliči nechcú takú či onú koalíciu, to je len vývorka týchto strán, Smer a LSNS,. Výhovorka že sa nechali zahnať do takejto izolovanej pozície. Je to len klasické "z nudze ctnosť" a "aj tak je to hrozno kyselé".

Ak na tomto postoji budú trvať, nedostanú sa nabudúce ani do parlamentu.

kali

Ľudia sú jak deti, keď ich vychovávaš dobre a slušne, dávaš im lásku, ale ich aj adekvatne potrestáš a naučiš discipline tak z nich vyrastú riadní sporiadaní ľudia. Naopak, ak ich zanedbavaš, chováš sa k ním zle, nebodaj ako trýznitel vyrastú z nich väčšinou psychicky nevyrovnaní labilní jedinci nachylní ku kriminalnym deliktom, jednoducho zlí človek. Kapitalizmus je systém ktorý realne dáva ľuďom ilúziu, že môžu všetko a byť všetkým, rozmaznava ich aby ich na čas umlčal, pričom ich učí, že uspech je podmienený čo najväčšou zakernosťou, vypočitavosťou a prešibanosťou (hodnoty produkované hebrejským, puštnym mozgom). Je to systém ktorý hraje na tie najprimitivnejšie pudy a ľudí socialne odlučuje. Zakonite sa na vrchol tohoto systému može dostať nie ten najlepší (ako rôzny tí pravicový apologeti typu Sulik hovoria) ale ten najhorší. A takéto vedenie spôsobuje presne to, čo spôsobuje zlý psychopatický rodič svojmu dieťaťu.

Ľudia majú svoju prirodzenosť ale tá nemá len tienistý charakter, ale aj ten svetlý (rovnako ako to dieta tiež neni od prírodý zakerný, sociopatický egomaniak), a je vždy podmienená tým kto ju riadi a tvaruje k svojmu idealistickému obrazu. Ľudia potrebuju vedenie, svojích lídrov, niekoho kto sa o nich postará a určí ich smer. Dnes a najmä Europanov sa to týka na takých ľudi marne čakajú a preto sa uchylujú k svojim adoptivnym tyranským rodičom v podobe glabalistického finančného kapitalizmu. A čim viac sa bude na toto upozornovať, tým je viac pravdepodobné, že raz sa Europsky človek rozhodne vratiť ku svojím koreňom a snaď niekedy nájde svojích pravých rodičov.

Norman

ako to myslíš.
Čiže to rozlišovanie na svoj-cudzí je zlé alebo dobré.
Takisto to prvé - súhlasím, snaha o postavenie v societe je základný, ak nie priam jediný motív a ostatné sú od neho odvodené (ak vynecháme základné bio motívy). Ale je to dobré, alebo zlé?

Roland Edvardsen

Potom nemusíš voliť vôbec, lebo aj tak to bude z tvojho pohľadu za jedno. Nepomôžeš si predsa nijako ani keď budú LSNS a Smer v izolácii. Môžeš si preto vyberať len medzi zlou a ešte horšou kombináciou. Holt, to je tá "funkčná" demokracia.

Roland Edvardsen

Michelko je tak trochu alibista, ale dnes lepší politológ-komentátor na Slovensku veľmi ani nie je. Jemu dosť vyčítajú, že nie je nestranný, ale prečo by mal byť? Ja ho sledujem hlavne kvôli tým insiderským informáciám (samozrejme, že na to sa tiež nemožno spoliehať).

Dnes sa zase (už klasicky) rozčuľoval nad Matelkom: https://www.youtube.com/watch?v=gw7ymGYPRv0 Okrem tej blamáže s domácou karenténou Matelko tiež vraj zavesil na FB fotku z WC s komentárom: "že bol to strašný boj, kým som to dostal zo seba, ale ja to dostanem zo seba a Pelle do seba". WTF?!!!

A potom sa to muselo rýchlo zmazať a teraz sa tvrdí, že to bol len nejaký hoax. Aj ten príspevok s Jánom Pavlom II. musel viackrát upravovať - to bolo tak vrcholne trápne. Mesiášsky komplex ako vyšitý. Len sa opováži nejaký jeho fanúšik niečo vyčítať Rostasovi a iným. Matovič dlho nevydrží. Nemôže vydržať, ak platia nejaké základné pravidlá a zákonitosti (on už je teraz udržiavaný len za cenu totálnej submisivity a strachu jeho okolia. Ale tí ľudia nemôžu robiť zo seba handry donekonečna).

Náhodný okoloidúci

Koaličný potenciál Smeru alebo ĽSNS? A s kým? S Kiskovymi a Šeligovymi žaluďmi? S účelovo nasadeným mafiánom a multioteckom Kollárom? S "menej štátu" balónikom Sulíkom? S OĽANO pod vedením psychopata? Alebo s ESETáckymi úchylnými progresívcami? Vážení, nehnevajte sa, ale ak by mali mať Smer alebo ĽSNS koaličný potenciál s niektorou z týchto strán, tak to už rovno môžem voliť niektorú z týchto strán ale nie Smer alebo ĽSNS.

Náhodný okoloidúci

Na opísanie podstaty nie sú potrebné dlhé reči a obkecávanie, dá sa vyjadriť celkom stručne.
Základom ľudskej prirodzenosti sú dve zložky:
1. schopnosť vnímať a vytvárať hierarchiu - jedinec sa snaží zaujať čo najvýhodnejšie postavenie v hierarchii spoločnosti. Ide len o to, akými spôsobmi a do akej miery berie ohľad na okolie.
2. rozlišovanie svoj-cudzí, či už v genetickom (rodina, národ), spoločenskom (priatelia, známi) alebo ideologickom (tá istá cirkev, tá istá politická strana) zmysle.

Toto sa ešte nikdy nikomu nepodarilo prekonať a o tomto sú celé dejiny.

Norman

vidím, že sme došli (opäť) k podstate a je výborné, že si rozumieme.
Zhrnuté:
Prvoradá je fyzická prirodzenosť človeka/ľudstva, ale tá sa potencionálne môže zmeniť a tým sa dá aj zmeniť základ systému.
Ale aj kým k tomu ešte nedošlo, pomôže pripomínať čo je základ problémov a varovať pred povrchnými hlúposťami. A čo najčastejšie to vedome pripomínať, lebo všetci (občas/často) sklzaváme k povrchným pohľadom

Náhodný okoloidúci

O niečo také sa už mnohí počas dlhých storočí pokúšali, ale vždy narazili na jeden veľký problém a tým je ľudská prirodzenosť.

kali

Toto by sa malo tesať do kameňa, lebo mnohí nechápu, že tento globalny system, tento kapitalizmus hrajuci sa na demokraciu je z principu korupčný. Veď v USA tú korupčnosť dokonca zlegalizovali a hovoria tomu eufemisticky lobby. A tieto naivné otázky ktoré sa tu pýta truhlik vyššie, ktoré jak keby som od Lichntera počul, len znova legitimizujú tento system. K čomu tu potom máme tú tzv "alternativu" rôzne tie smiešne radia keď nedokážu vysvetliť ľuďom tak jednoduchú vec, že problemom je v prvom rade korporatny kapitalizmus a nič to nezmení nejaká fiškálna politika, čo je len zasterka a že riešením je zničenie zakladov tohoto systému.

Norman

morfické pole

Proste sme informačná/morfická štruktúra a niekto to má viac, od narodenia, niekto menej.
Tá vtedy malá má toho dosť.

iris

https://m.youtube.com/watch?v=nBGMQ9Kx9iI

To potlapkanie a pohladenie po ramene, ked si prebera hracky..

Norman

Pýtaš sa: Kde dali rozum sucovia a prokurátori?

Je pekné nedelné ráno, popršalo a svieti slniečko, všade je absolútny mier a pohoda ... ale musím na toto napísať:
Preboha, veď si naozaj uvedomte všetci a natrvalo, že tento systém je založený na kriminalite. Vlastne každý režim je založený na kriminálnikoch, na krimi povahách. Kočner a podobné typy sú základ režimov, ktoré sú založené na podobných dráboch "podnikania a dynamiky". Postfeudalizmus, kapitalizmus. Ale socializmus tiež.
Veď si len zober, koľko kočner-podobných exemplárov je pri moci, pri peniazoch dnes, stále. Po celom svete.

Je preto jasné, že Kočner bol tolerovaný. Kočner je doslovne stelesnenie tých 30 rokoch postsocialistickej éry. Je to stelesnenie ako smutné, tak aj groteskné, ale on je doslovne jej stelesnenie (on a niektorí iní podobní, ale nebudeme menovať,načo aj).

A aby sa nezabudlo: Kočnerove problémy začali až vtedy, keď sa židoamerický mediálny moloch dostal do nejakých nedobrých stavov a vtedy mu nejaký slovenský komár začal pripomínať jeho pohadávky, či už reálne alebo nie (čo vo svete gangstrov je nakoniec reálne? - všetko ide po línii gentleman agreement ). Nie Kočner zareagoval neuroticky, ale toto monštrum spojilo požiadavku na politický prevrat so svojou markíza nervozitou. A tak vznikla komédia Kuciak.

Tu hneď možno rozviesť, že Kočner and company slúžili od začiatku a základu pre systém - od Kováča cez Markízu ... a teda možno bolo prvotné to, že Kočner nebude na strane zlých, ale naopak, špinavý čin politickej provokácie vykoná jeho cosa nostra pre amerických dobrých. Podobne, ako pri zabratí Markízy v roku 1998 a podobne. Lenže ... nejako sa to obom stranám, Američanom aj Kočnerovcom, rozrástlo pod rukami, Kočner sa stal medzičasom relatívne bad boy a tak to krachlo. Len preto to krachlo, ak by nezačal sekať privysoko v zlý čas. mohol nadosmrti si užívať prapychu, ako stovky iných podobných zločincov. Nezabúdajme - Kočner je nositelom Kováčovej amnestie.

iris

Je v tom vsetko. Usmev Mony Lisy, nevinnost, jednoduchost, nadherny outfit, detske vyznanie Fredy Mercury a aj bose nohy.

https://m.youtube.com/watch?v=LsTH02V9Pt4

slaven1

Slovensko vďaka výnimočnej vládnej požiadavke na povinnú karanténu po návrate zo zahraničia - jediné spomedzi susedných krajín - vyzerá ako ukrajinský banánistan.

Je toho viac. Aktuálne info je v skupine: Ľudia v karanténe Ministerstva vnútra

Z netu a aj správ RTVS:

Ľudia sa postavili pred kamión, čo chceli policajti pustiť. Policajti ich vytlačili. Začína sa to vyostrovať. Od 19:00 spustili tú aplikáciu, ale bez povolenia Google, kde ide inštalovať aj apku mimo Google Playstore. Pre Aple zatiaľ nespustili. Sú tam zádrhele v overovaní tváre. Zákonné. GDPR. A preto im to tie obe platformy nechcú schváliť.

Ešte že 29-ročný Šeliga sa ospravedlnil za nespustenie (sledovacej) aplikácie (porušujúcej GDPR). Potom čo sa slovenský Makron zobudil vedľa svojej 46-ročnej kolegyni* sa ponáhľal do štúdia RTVS urobiť gesto. Uf, pomohlo.

Hmm. a čo tí, čo smartfóny nemajú a do štátnej karantény isť nemôžu lebo "nie je miesto"? Výhovorka na málo miesta je zvláštna, lebo "málo" máme teraz prázdnych hotelov po Slovensku.

Čo sa mi na celom nepáči najviac okrem výnimočného nariadenia štátnej karantény je, že vlastný štát ťa natláča do korporátneho špiclovacieho elektro-koncentráku.

* budiš, láska kvitne v každom veku, pusť vytvoria plodný zväzok.

--

Rostas o "pandémii" bez mŕtvych: https://www.facebook.com/tibor.e.rostas/videos/10222386015669344/

Norman

Nuž, to sme sa dostali ku klasickej dileme, ktorá je nielen v politike. Na jednej strane nebezpečné nevďačné veci, ktorým sa radšej každý vyhne, na druhej strane je tu tá lákavosť toho, že to nik nerobí.
To platí aj na popularitu, na volebné preferencie. Je tu vždy nejaká väčšina, 70-80 % v nejakých postojoch, ale potom je tu tých 20 30 %, alebo časť z nich, ktorých je menej, ale silne pociťujú nedostatok týchto tém a podľa toho budú voliť.
Táto dilema nemá riešenie. Proste sa každý rozhodne, či bude loviť na väčšinu, alebo na malú ale pevnú menšinu.

Samozrejme, prakticky sú témy, ktoré sú nezaujímavé. Holokauza nikdy nebola až tak téma, ani Kotlebovci nie sú až tak naivní - jedine napríkla Magát, ktorému sa to všetko akosi zborilo, sa venuje tejto téme (a to ktovie ešte, aké sú jeho skutočné motívy).
SNP je motív, ktorý je, ako píšeš, ťažko zafixovaný a väčšina vidí pozitívnejšie SNP ako symbol akéhosi samostatného odboja národa proti ... - cudzine? :) Čiže aj bez fašizmu je to dobrý symbol. Na druhej strane je tu ťažký ešte komunistický mýtus o SNP, je veľmi prehnaný a falošný, a SNP bolo naozaj do veľkej miery komunistické, takže jeho sláva by mala či mohla odísť podobne ako u iných sviatkov, napríklad Viťazný Február (pri tom už dnešné decká ani nevedia, čo to bolo).

Ale nemá zmysel rozoberať každý jeden motív, chcem zopakovať to, že je to niečo za niečo. Možno je nejak7 po4et nostalgikov za Tisovým štátom, tak to hodí povedzme 10%, a to ešte preháňam, ale potom to prudko prestáva, zvyšok to nezaujíma, či sú naopak proti.
Takto v pasci sú teraz kotlebovci a asi nie sú schopní nájsť ideologické riešenie. I keď by sa to dalo - ale nemajú tam ideológa. Ideológiu azda určuje v krajnom prípade Kotleba, čo je v poriadku, ale jeho asi nejaké teoretické lepenie nebaví. A zvyšných vedúcich zrejme tiež nie.

Ku "kresťanstvu" - to je tak preťažený termín, že má mnoho aspektov a každý si pod tým predstavuje niečo iné. Ono každý by mal mať svoje hodnoty a každý ich aj má (každý má naozaj také limity, za ktoré by nešiel). Ale ku "kresťanstvu" sa nedá zaujať nejaké stanovisko, lebo za tým slovom sú veci aj dobré aj zlé. Áno, je to už len jedno slovo. Aký vzťah má človek ku nejakému slovu? Ah, jediné, čo sa dá povedať, že človek chápe tie dobré aspekty. Aj tie zlé.

Roland Edvardsen

He,he, všetkých som ich vymenovať nemohol, ale "Mr. puding" Brblavý, ten veru mal byť spomenutý. To už je na zaradenie na nejaký špeciálny mäkkýšovitý poddruh. :-)

Hej, Smer bol príliš (ideologicky a strategicky) dobručký - a aj tak dopadol. Ale ja som to skôr myslel v tom kontexte, že Smer bol a je (a aj teraz, pred voľbami, mu to progresivistické korpo-splašky vyčítali) mužská strana, mačistický klub (ako by povedala Biháriová). Jediná výraznejšia ženská osobnosť, ktorá sa tam nejako presadila bola Beňová - a to je zase len taká agresívna semetrika (a teraz aj Sáková - čo je zase taký ten "chladný" ženský typ). Pelle je prirodzene zmäkčilý buzerant (a ľudia to vidia, a preto sa aj Ficovi tak darí maľovať ho ako slniečkára a podsúvať osobný a psychologický konflikt v Smere ako primárne ideologický). Ale ak by nemal v "chlapskom klube" , ktorému šéfoval Fico, ktorý je stará a tvrdá komunistická škola, ostré lakte nedostal by sa tam, kde je teraz (keďže jeho kariérny postup je pomerne známy - on naozaj začínal od úplneho spodku, ako nejaký okresný asistent, bez toho, aby niekto vplyvný za ním stál a postupne išiel na vyššie a vyššie funkcie).

Uhrík nie je zase až taký umiernený (tam sú o dosť umiernenejší ľudia v LSNS než on), ale jeho veľká výhoda je v tom, že nie je na ňom prilepená tá šaškoidná uniformovaná minulosť z Pospolitosti. A ja už dnes hovorím, že tohto nánosu sa musia jednoznačne zbaviť. Holt, žijeme v krajine, kde sa 85% populácie hlási k SNP a k anti-fašizmu (prieskum Focusu) a ten zvyšok "nemá názor". Poviem to čo najjednoduchšie: 70% Slovákov sa hlási ku kresťanstvu a v politike by bola kontraproduktívna hlúposť otvorene a hlasito brojiť proti kresťanstvu. Ako súkromná osoba si o kresťanských dogmách môžem myslieť svoje, ale nebudem ich verejne spochybňovať ako politik. A podobný postoj treba zaujať aj k náboženstvu SNP a k holokauze. Nedá sa to v súčasnosti robiť inak, ak človek nechce ostať v úplnej izolácii. A národné a iné dôležité hodnoty sa dajú propagovať a presadzovať aj bez tohto verejného vŕtania sa v dávnej minulosti.

Norman

ešte k tomuto:
1. "Nedá sa aj byť marxista, aj byť sionista"
Bolo obdobie, keď reálny socializmus brojil proti "sionizmu", keď sa ukázalo, ako je izraelizmus spojený s Amerikou. Ale ináč bol marxizmus naozaj židovské dieťa a bol VŽDY prelezený židmi.

2. Nedá sa byť marxista a "aj byť v revizionistickej (z hľadiska marxizmu) sociálnej demokracii".
Nuž, ako sám hovoríš, soc demokracia je len "revizionistická", z pohľaduniekoho, ale z iného pohľadu je to marxizmus par excelance. Podľa mňa je sociálna demokracia dosť marxistická (nie je leninská, že).

Žiaľ, unás si ľudia myslia, že mať sociálne názory, chcieť určitú sociálnu harmóniu, teda byť "ľavicový", musí znamenať "byť marxistom". To je základná chyba nepravda, proste nie je dôvod to tak používať. Sociálni ľudia sa tak chytajú do pasce a krútia sa akosi v kruhu.
Odmietam "marxizmus" a odmietam aj "ľavicovosť". Hovorme o sociálnosti a konkrétnejšie o korporáciách a bankách ako o zle. Slovo "marxizmus" je tiež jedno z tých tisícvýznamových slov, ktoré sú už úplne nepoužiteľné.
Pravda, okrem použitia v predvolebných sloganoch.

Norman

Blaha bol vyškolený v neomarxistických školách a kurzoch. Teraz proste ale zmenil rétoriku, teraz prešiel na klasický marxizmus, ten sa mu zdá asi pevnejší, má asi dobrú podporu na západe (lepšiu, ako sa nám zdá, stavajú Marxovi sochy, univerzity učia a podobne).
Ergo - Blaha bol vzdelaním a mladosťou neomarxita, ale odklonil sa. Odklonil sa, ako otvorene píše, pod vplyvom vlastnej rodiny, a keď vidí, kam to Poliačkovci až zavliekajú. Blaha má navyše to akademické vzdelanie a učritú kariéru a vidí, že spolčovanie s bezcennými feťákmi by mu nič nedalo - lebo tí ho neuznávali, naopak.
Navyše Blaha sám hovorí, že pochádza z marxistickej rodiny a tí zrejme neuvítali ten humus, čo prišiel zo Západu. Ale nejaký čas sa toho neomarizmu držal

Netreba zabúdať, že neomarxizmus aj marximus sú nie len v názve spojené. To nie je náhoda. Sú tie definované rozdiely, všetci vieme - ale sú aj spoločné základné črty. Nie je v tom až taký rozdiel.

Roland Edvardsen

Hej, my vieme, že sa hrá a hral na kadečo, aj na neomarxistu - a to zbytočne a kontraproduktívne.
Blaha v minulosti propagoval aj Frankfurtskú školu, alebo koketoval aj s týmito smermi. Ono celkovo je zaujímavé prezerať si jeho staršie články a videá: https://www.youtube.com/watch?v=p1DewBF6UQ8

Truhlík

Kočner nevyjde.
Mal možnosť vyjsť v začiatkoch keby vydal zmenky. Teraz už je na Magnitského zozname a je úplne jedno či zabil Kuciaka alebo nie.
Ja len neviem pochopiť jedno. Ja so svojim obyčajným rozumom som vedel roky, že Kočner je toxický kriminálnik. Kde ale mali rozum sudcovia, prokurátori, politici, novinári ?

Truhlík

Blaha nie je neomarxista. S tým jediným nesúhlasím. Dôkazom je aj to, že mu USA dali titul antisemita ako prezumpciu viny na večné časy.
Blaha je schizofrenik. Nedá sa aj byť marxista, aj byť sionista (aspoň v začiatkoch) aj byť v revizionistickej (z hľadiska marxizmu) sociálnej demokracii. A Blaha je natoľko inteligentný, že to vie.

Norman

No veď ja som sa vždy čudoval, keď to Aman spomenul, že už ho to nebaví - že čo ho kedy na tom bavilo? :-)
Samorejme, že"politika" nie je o koníčku či zábave, ale o tom, že je to hranie sa s podpalubím na lodi, na ktorej sa všetci vezieme. Nedá sa to ignorovať.

Pravda, je práve čas spísať pamäti a históriu okolo veci 90 tych rokov, až doteraz. Lenže kto to urobí a kto to nezávislo a pravdivo napíše? Nik, nik z tých ľudí, čo verejne čokoľvek hovoria, nemá pravdu a nie je dostatočne úprimný. Každý to obhajuje z tej svoje strany. Nenájde sa ani jeden historik, ktorý by na to dostal prachy.

Ale hovorím, nemali by sme to nazývať politika, lebo prvoradá je filozofia okolo toho, čo sa volá "spoločnosť". Lepšie povedané, okolo toho, čo sa volá ľudský duch, myslenie, kognícia a podobne ... a až potóoooom niekde nakoniec je spoločenská psychológia, všetky tie dogmy a ilúzie, čo ju tvoria. Politika je až posledný slabý odtieň, ktorý z týchto vecí vyplýva.
Meniť politiku je preto vec takmer vždy neúspešná, lebo politika sú až odvodené príznaky toho vyššie spomenutého. Je zbytočné čakať zmeny nielen pri voľbách,a le aj zmeny v povedomí, ak má celá spoločnosť tie isté zdedené mentálne hranice, ten istý charakter, tú istú mieru neschopnosti sa oslobodiť a venovať sa nejakým nazvime to duchovným veciam. Mentalit ajedncov je geneticky takmer fixná a preto je zákonite rovnaká aj tá kolektívna psychológia. Je preto zbytočné nejako vyrovnávať vlasy, keď ich genetika rastu je skrútená forma. Možno ich na nejaký čas vyrovnať, ale potom zas skrúcané dorastajú.

V podstate je spoločnosť ako rad starých prepletených dubov, rôzne korene a rôzne konáre krížom krážom a je problém sa cez túto povrchnosť dostať k podstate. Tam sa treba zavrtať a trocha popracovať s pílou a sekerov, nie na konárikoch.

Rusi urobili ten film Krajina krivých zrkadiel. V takej ľudstvo stále žije, pribúdajú nové a ľudia už ani nemajú šajnu, čo je a kde je realita. Preto treba jednoducho tie zrkadlá rozbiť. Rozbiť zrkadlo nie je až taký problém. Majitelia zrkadiel by sa mali báť.

Norman

Presne tak, a nie je to len v politike, ale všade. Ľudia sú spoločensky natlační ako sardinky, a tak muži už nemôžu byť mužmi, vytiahnuť rohy, lebo by sa navzájom popichali. A okrem toho od roku 1945 je byť chlapom zakázané, lebo to je fašizmus.
Tie typy si vymenoval správne. Aj Uhríka, pretože aj medzi radikálmi sa musia hrať na mäkkýšov, respektíve takí sú ako tak akceptovaní. Aby som to ale vyvážil, tvoj "oblúbenec" Mazurek nie je veru žiaden tvrďák, ale práve naopak, musí to hrať, umelo, hlúpo nepresvedčivo musí kričať, lebo si myslí, že tak bude pôsobiť ako chlap.

A platí to nielen o ľuďoch, ale aj skupinovo o stranách. Smer bola vždy dobrúčka strana :-) V tom najhoršom slova zmysle.

ps. ešte sme zabudli na tvrďáka Beblavého a na "zamračeného" Kisku :-)

Norman

Len doplním či zopakujem - čo sa týka Covidu - jedno je samotná choroba, a druhé je šialenstvo, ktoré LEN TERAZ naozaj začína. Urobia z toho, že malá časť ľudí sedeli mesiac dva doma a nechodili po dovolenkách, po nákupoch - z toho urobia "ekonomickú krízu" storočia.
Ale hlúpa alternatíva, ktorá tvrdí, že opatrenia boli zbytočné a škodlivé, im v tomto "krízovom klamstve" len pomáha. Pomáha im v nafukovaní toho klamstva, aké hrozné ekonomické škoda vraj nastali.

Čo sa týka "revolúcii a prevratov" - práve som sem písal, že táto povrchná "politika" a "zmeny systému" sú ako žehlenie si kučeravých vlasov, aby boli rovné - podarí sa to dočasne, ale jadro produkuje stále nové a zase skrútené vlasy. Preto zvrhnutie tlstých komunistických debilov, respektíve ich dobrovoľný odchod, to bola dobrá vec. Ale z hovna bič neupletieš a tak to tu aj pokračovalo. Všetci z nás sme to zažili a spomíname si aj na niektoré konkrétne okamžiky, ktoré nás poučili, že nie, ani náhodou sa nestal zázrak.
Treba rozbiť tie krivé zrkadlá, pokiaľ možno všetky a ukázať ľuďom pravdu o nich samých. Treba ... nuž, nič netreba, ale to tí babráci potrebujú, to nezaškodí.

Roland Edvardsen

S tými ženskými v politike si to trafil perfektne. Je to des. A ak ide o Matoviča, on je ten úplne najhorší typ chlapa - extrémne precitlivelý vo vzťahu k svojej osobe (to je dôvod tých sĺz) a zároveň surový, neempatický k okoliu. A preemotivovaný ako tá najhoršia hysterička.

Bukvice bývajú často buď neurotické a hysterické, alebo jemnocitné a kľudné (v tom lepšom prípade) - lebo aj u žien to takto často býva (starostlivý materinský typ vs. náladová hysterička). Pelle je mäkkýš (ale tak v Smere dostal istý "tréning", takže preto to nie je až také hrozné :-)), ale tak aj mäkkýše môžu byť v politike užitočné, niekedy sa dá dobre nimi zmiasť protivník :-).

Ale áno, Pelle, Drucker, Šeliga, Maďarič, Prochádzka, všetko také mäkkýšovité typy, naozaj sú už dnes v politike akosi premnožené (a to ešte som nespomenul tie úplne najhoršie prípady typu Truban). Ale mne príde mäkkýšovitý napr. aj Uhrík - a nepomohlo ani to, že cvičí 4x do týždňa. :-) Uhrík by už mal nájsť gule (obdobne ako Pellegrini) a nejako vytlačiť Kotlebu a Mazureka, sformovať nejaké "slniečkárske" (ako by to nazval Fico :-)), t.j. umiernené krídlo a pracovať na tom, aby sa tá strana mohla vysporiadať s minulosťou. Uhríka ako predsedu by voliči určite brali. A Kotleba je vlastne tiež už niečo ako Fico, však v politike (ak to počítame od čias Pospolitosti) je nejaký ten čas, tiež je mediálne zdiskreditovaný, tiež nemá koaličný potenciál, atď. Takže áno, vzburu "mäkkýšov" u kotlebovcov by som podporil.

Najtvrdší politik bol asi Mečiar. Ale jeho problém bol, že nepoznal únosnú mieru, nemal zábrany. Fico bol tiež skôr tvrdší a poznal tú mieru - a preto dokázal vydržať dlhšie. Ale mnohé naznačuje, že on bude skôr ten prípad, ktorý sa navonok prezentuje ako "tvrďas" a kladie na to dôraz, zatiaľ vo vnútri je v skutočnosti mäkkší - a vie o tom. A potom sú tu aj takí ako Mazurek - ale to už je naozaj extrém a paródia. To je už takmer rovnako zlé ako tí najväčší mäkkýši.

mino

Po revolúcii som si vytvoril súkromný bonmotík, doteraz mi platí a pasuje na väčšinu diania naokolo: Ak ide o peniaze nič sa nedeje náhodne. Ak ide o veľké peniaze tak už absolútne nič nie je náhodné.

Už som "vo veku", po revolúcii ešte žili rodičia a známi, čo zažili ešte R-U. Zažili spústu zmien, mien a prevratov.
Ja som bol mladý a hlúpy, veľmi som žral Nežnú. Jedna z uvedených (zažila na vlastnej koži znárodnenie) to komentovala: "Keď sa títo noví dostali k moci." A to bol pre mňa šok, žiadna radosť, žiadne zadosťučinenie. Títo ľudia už vtedy presne vedeli kam to smeruje a kde to skončí. Už to zažili.

Ľubov

že ešte pre niekoho iného,ako sme my skalní,je politika koníček? Mňa to bavilo,pred 30 timi rokmi , bolo to iné,všade plno nádeje a trvalo to takmer do januára 1990..-))

Celkom rada by som bola,keby niekto s dobrou pamäťou niekedy spomenul aj mená našich federálnych poslancov v Prahe. Tam muselo byť príbehov,ojojoj. A emócií tiež,tie môžem.
Politika ma stále zaujíma,iba postupne pre mňa stratili význam voľby. A strácajú kredit aj oligarchovia,mútus o ich neohrozenom postavení sa tiež láme. Kto teda ostáva v hre? Toto tak vedieť.
Otázka je to dobrá,odpoveď ešte lepšia.-).

Norman

No, Ficov príbeh je dostatočne známy (aspoň teda to, čo tam Michelko dal). To skôr teraz je zaujímavé, že sám Michelko je tam už večnosť - čosi ako druhý Beblavý, len rozdiel je, že Michelko je bez naozaj zazobaného vykrádača (privetizéra) tatka.
I keď ja vlastne neviem, aké ma Michelko krytie - a ani to nechcem vedieť - ako hovorí Aman, parafráza, proste ma do boha už naozaj tá stoka nezaujíma.
Neviem, či si to video vypočula do konca - Michelko tam správne upozorňuje či pripomína, že Fico sa stal znova "ľavičiarom" až po tom, ako pri a po voľbách 1998 a 2002 ľavica celkom zhorela. Preto to všetko zabral pre Smer - a to bol jeho základ, - ľavica, ktorú našiel ako dar na ulici, stačilo si ju zobrať zas k sebe.
A teraz sa zas utieka do ľavice. Lebo už nič iné nemá.

Michelkovi patrí v´daka už len za to, a len za to, že tie časy pripomína. Bolo to vtedy ešte väčšie a primitívnejšie kocúrkovo, ako dnes.

Stránky