Художественная школа в Западной Европе умерла

Nie je muž, nie je Talian a nie je katolík. Prvou dámou Vatikánu - nasledovníčkou Da Vinciho a Michelangela je pravoslávna Ruska Natalia Carkova. Dôvod, prečo mizogýnny Vatikán priznal neschopnosť katolíckych mužov - rodákov starých majstrov namaľovať niečo živé a najal do svojich služieb pravoslávnu ženu, pomenovala Carkova jednoznačne: xудожественная школа в Западной Европе умерла.

Ľudia, ktorým tu hovoria maliari, neovládajú remeslo. Ich vzorom sa stali iní "Rusi" - trebárs Markus Jakovlevič Rotkovič, známy ako Mark Rothko, ktorý prispel k rozkladu umenia dobre zaplateným patlaním "odvážnych farebných plôch". Keď sa tento tzv. abstraktný umelec odobral do Gehenny, kde varia podvodníkov v kotli s olejovými farbami, kreslila si trojročná Natalia v moskovskej kvartíre prvé obrázky, ktoré už vtedy svojou umeleckou úrovňou o niekoľko magnitúd prevyšovali patlačov abstraktných diel.

Kým Natalia skončila Surikovov umelecký inštitút a Akadémiu Iľju Glazunova, Rusko sa cez neoliberálne experimenty začalo prepadávať do extrémnej chudoby. Divočiaca privatizácia ruského majetku nepotrebovala vnímavých talentovaných umelcov, ale chrapúňov a grázlov typu Chodorkovského, Lebedeva, Berezovského, Abramoviča... Carkovu nikto nepotreboval. Spakovala sa a odišla do Talianska - kolísky starých maliarov, ktorých diela doteraz vzbudzujú úprimný obdiv. Okrem talentu a remeselnej zručnosti si so sebou brala drzosť malej sebavedomej Moskovčanky, odhodlanej prežiť. Pôvodne sa chcela v Taliansku zdržať len niekoľko mesiacov. Rusko však v roku 1994 zachvátila ďalšia vlna privatizačného rozkladu. Inflácia opäť stúpala, vznikali celé hladomorné oblasti, Kominefť ovládaný kanadskými spoločnosťami spôsobil jednu z najväčších svetových ropných katastrof, Jeľcin riadený americkou administratívou pripravoval barbarský útok na Čečensko... Nebol dôvod na návrat. Carkova usilovne pracovala a získavala v Taliansku čoraz viac zakázok. Jej obrazy mali v sebe niečo, čo zo západného maliarstva dávno vyprchalo, ale pretrvalo v pravoslávnej duchovnosti. Pred iskrivou živosťou kapituloval aj Vatikán. Poníženie z toho, že katolícke Taliansko nemá jediného maliara jej kvalít, šlo zoči-voči Carkovej obrazom bokom.

Carkova sa nikdy nevzdala svojej identity. A tak budú najkrajšie vatikánske obrazy 21. storočia navždy spojené - s pravoslávím a Ruskom.

 

Rozhovor s Nataliou Carkovou v Pravde

Oficiálna stránka Natalie Carkovej

 

A nezabudnime ani na človeka, ktorého Natalia obdivuje. Divnu Ljubojevič.

Cherubimská pieseň

Nie, nikdy v tomto našom prudko multikulti prostredí Divna koncert nemala. Príčina je prostá. Je to SRBKA.

 
Autor: 
téma: 
slaven1

Šunkes to nie je, ale obrazok môže byť :-) Keď sme pri tom zdegenerovanom hnuse, myslel som, že odkážeš na tento vrcholný moment... hmm... hmm... farebnej... hmm... hnačky.

Článok k satanistickej kultúre smrti západu: Satanic Western culture turns people into monsters - (článok povodne vyšiel na pravda.ru, ale je nedostupný).

Pozor, bonus!

Odkaz od súčastnej svetovej omladine priamo z centra US (nie len satanistickej) PRopagandy: Die young!

Ema

je už hlasnejšie než hopsavý pop s vírením polopičí, akože satanistické symboly. Môžeš mi veriť, že hlad každého otočí čelom k fundamentom a chrbtom k zvyškovým bublinám zhnitej spoločnosti, ktorá sa honosila nálepkou konzumná.

Jo, je to skoro rok, čo náš drahý filozof a básnik vystúpil na nebesia plné myšacích anjelov a zanechal nás v tomto experimentálnom laboratóriu, v ktorom malí Kozmičania z Osobitnej školy internátnej experimentovali s formou i obsahom, kým im to dospelí a príčetní jedinci nezatrhli uvidiac, čo priblblí spratkovia napáchali.

slaven1

Hlad? Prečo si nadobudla nazor, že "zlatá miliarda" by mala hladovať? Takéto "pesničky" sú určené hlavne pre ňu. Ten zvyšok hladuje to suhlas.

 

N

Našťastie na východe ešte vedia maľovať, aj keď nanucovanie "akožeumenia" prebieha, ako všade, kde Parazit nohou vkročil. Ruskí maliari odolávajú: http://www.perunica.ru/russkie_xudozhniki/

Norman
Norman