Autenticita

 

Ja pre Vás o Vás

Ja pre Vás o mne

Ja pre mňa o Vás

Ja o Vás pre mňa

Ja pre mňa o mne

 

Ja pre Vás o Vás:

ego rozjarené krasou momentu,

núka čaro zistenia subjektu

roztekaným vektorom más

 

Ja pre Vás o mne:

unesený poznatkom svetla

stiahnutym hrdlom kričím vo tme

 

Ja pre mňa o Vás:

tak teraz sa duša moja pohľadom do zkadla tras

Ja o Vás pre mňa:

pochybnosťou predieram sa k sebe dna

 

Ja pre mňa o mne:

do živého prienik Vásnás, Vám, Ty , ja , Tebe, mne

bolesťou pravdy tne...

 

Autentickost je len sama pre seba - interpersonálne neexistuje. 

Niečo ako subjektivita a objektivita - objektivita je totiz len životaschopná samo sa rozmnožujúca subjektivita...

Každá má svoj čas a priestor, alebo znovuobjavenie v cykle rôznych právd

 

Reč je absolútne abstraktum.

Dorozumieť sa znamená ( ak sme náhodou nevyhrali v lotérii a práve sa stretávame s identickým subjektom )

strhávanie, nabalovanie niekoho niekým...

Percepciou  OČAKÁVANEHO, v osobe potencionálne podobnej no neschoponej samovyjadrenia,

OČARUJÚCEHO v osobe intuitívne chápajucej,

PRAVDIVÉHO v osobe nechápajucej a neschopnej samostatného rozmýšlania.

 

Byť autentický znamená jedine mať svoju pravdu pre seba.

Rečou sme "získali" iba nástroj ovplyvňovania jedného druhým a stratili jednoznačnosť nonverbálneho posúdenia situácie.

Nieco ako používaním navigačného systému v aute postupne stratíme generaciami nadobudnutý orientačný zmysel.

 
Autor: 
téma: 
Norman

ale neviem sa neverbálne vyjadriť.)

 

 

 

Norman

Sú tieto vecl:

A. Realita: nech už je tento systém čokoľvek, nech sa to popíše akokoľvek, či je to zhluk miriad chaotických atomov, či je to idea v mysli boha, softverový matrix alebo moja unikátna solipsistická ilúzia, existuje to a je to preto v tomto slova zmysle "objektívne".

B. Mysel: je to model toho predošlého. Model sa môže do veľkej či malej miery zhodovať s modelovanou realitou. Za dôležité považujem jedno: kedže mysel B je zložená a založená na realite A, má určitú principiálnu podobnosť či mieru totožnosti s realitou.

C Reč, jazyk, je podľa definície model veci B, čiže mysle. Je to pokus preniesť časť jednej mysle do druhej mysle. Jazyk C je principiálne podobný mysli B, pretože aj mysel je model, teda jazyk.

 

Reč, čiže rovina C, je neefektívny, primitívny nástroj, s tým súhlasím. Ako je napísané, často nás oberá o výhody a schopnosti "neverbálneho posúdenia situácie".

Ale:

mysel B je sama model, čiže jazyk - len lepší a vybehanejší, autentickejší. Len preto je lepšia, ako C. Ale tež má svoje hranice a svoje základné omyly, deformácie. Cesta nie je zbavovať sa nástroja C, pretože je zlý, ale vylepšiť ho, aby následne sa vylepšila aj úroveň B (a v princípe, aj úroveň A). Sme zotročení (naším konkrétnym) jazykom, ale nemôžeme sa ho  zbaviť, pretože aj mysel aj realita sú model. Nielen naša komunikácia, ale celé naše myslenie je jazyk, celá naša existencia je jazyk. A aj keby sme sa povedzme zaobišli bez komunikácie, myslenia sa nezbavíme. A keď mystici hovoria o zbavení sa myslenia, hovoria práve o tomto probléme (a každý z nich to rieši, ako najlepšie vie, a podľa mňa mnohí tak, ako tu píšem)

Tzv. "neverbálne posúdenie situácie" je často lepšie, ako verbálne, ale nie je to isté. Je to zverenie sa do rúk temným silám, o ktorých vieme málo. Celý život sme síce v rukách nami neovládaných síl, ale umením hry je poznať siločiary a harmonické plynutie.

Jazyk je nechutná primitívna vec, ale zároveň je to aj začiatočný bod cesty. A, prakticky, vlastne celá cesta.

 

 
slaven1

K pochopeniu reči si stiahnite Rodnu cestu z 19.03.2013. Uplne dobre to je. Miroslav Žiarislav hovorí o pôvode slov :-)

http://archive.slobodnyvysielac.sk/2013-03-19_17-00_rodna-cesta.mp3

Norman

1. Žiarislav je jeden z mála ľudí, ktorého poznanie úprimne rozveseluje :)

2. Je zaujímavé, ale aj typické pre filozofa, že sa takto venuje jazykom, etymológii (a histórii)

3. Indoeurópske povedomie - čiže naše veľké povedomie -  je dobrá vec a je skutočne hriech, že je to tak málo známe. Mimochodom, spominul tam "tat tvam asi", to by slovania mali poznať, veru veru, základ upamišad, védanty ... ale napríklad na "čatari ariya sačáni" ešte asi neprišiel :)

 

Ale - tieto konkrétne a historické poznania konkrétnosti sú dôležité, ale predsa len určitý základ, základ  pre analýzu, pre to oslobedenie sa od okov konkrétneho jazyka (skrzeva jeho poznanie:).

 
Norman

Slovio

http://www.slovio.com/

Ale nemá to zmysel, nemá to budúcnosť(nie je tp presaditeľné) a asi to ani nie je najlepšie spravené.

Ale možno sa to predsa len trocha ujme ako pomocný dorozumievací jazyk - tak to niekde aj odporúčali, aj pre neslovanov, či práve pre nich, aby sa naučili Slovio pred tým, ako idú do nejakej slovanskej krajiny, že im to pomôže (no ktovie, ako to je v praxi, ak to vôbec niekto vyskúšal).

 

Minule tu bola reč o tej novej indoeuropštine - to je podobný projekt bez perspektívy.

 

Umelé jazyky sú fajn zábava, dobré poučenie, - ale žiaden z nich nie je ešte robený na dostatočnom stupni poznania. Ešte dobre, že doteraz žiaden neprevzali, vrátane pomotaného esperanta.

 

 

 
nonula

je vnem verbalne sprostredkovatelny?- ma svoju farbu, vonu, zvuk, chut, tvar...mozme si byt bud prijemni, alebo neznesitelni. Medzitym este asi tak intaktna nepenetrantna  tolerancia.  Je umenim pokrocilych distancovat sa od pritazlivosti v reci odhalenej ako nekompatibilnej a prijat argumentaciu osoby, ktora "smrdi".  

Norman

Vnem sa vždy prevedie na pojem.

Systém pojmov je práve základ možností a problémov.

Pojem nie je verbálny, nie je to slovo - verbálnosť je iba jeden z pokusov pojmy sprostredkovať. Kvalita verbality je závislá na kvalite pojmového systému, ale nie naopak. Otrhaním listov na strome nezmenia jeho konáre, kmeň a korene.

 

ps. neviem či rozumiemem dobre tvojej poslednej vete. Je umením prijať (akúkoľvek) argumentáciu.  V reále to skoro nik nerobí, každý len súhlasí s názormi, ktoré sa (nejako) zhodujú s jeho. Až kým nepríde na časť, ktorá sa nezhoduje.  Ale u niekoho existuje zvedavosť, ktorá preváži. Ja som dosť zvedavý.

 
nonula

...prave o tej zvedavosti to bolo- norman prosim mozes verbalizovat  pojem  zena? ( za predkokladu ze si muz)

Norman

To som už napísal.

"Žena" je slovo, čiže to je samotná verbalizácia, nie je to pojem.

Tá by sa mala previesť na pojem - ale to je práve ten problém, priamo s pojmami človek nevie pracovať, komunikovať.

 

Ale prakticky videné, čo sa týka definície toho slova - prečo začínať prave takou sociálnou komplexnosťou? A prečo ten predpoklad? Neviem, prvých štrnásť miliárd rokov som nebol nič, teraz som muž, a onedlho zas miliardy rokov nebudem nič. Som za takých podmienok muž, alebo nič?

 
Norman

k deverbalizácii sveta?

 
nonula

deverbavizovanim reverbalizuje- znovananovo- drziac na uzde demonov nepomenovaneho

nonula

"A. Realita: nech už je tento systém čokoľvek, nech sa to popíše akokoľvek, či je to zhluk miriad chaotických atomov, či je to idea v mysli boha, softverový matrix alebo moja unikátna solipsistická ilúzia, existuje to a je to preto v tomto slova zmysle "objektívne".

" Neviem, prvých štrnásť miliárd rokov som nebol nič, teraz som muž, a onedlho zas miliardy rokov nebudem nič. Som za takých podmienok muž, alebo nič?


Bol som nic a

nebol som vsetko,

bol som dieta

a budem dedko.


Nebol som nic a

bol som vsetko,

momentom zenitu

prechadzam predkov.

 

 

lecce

Mal som 3-4 roky, byval som na dedine. V jeden deň, bolo zamračené, všade ticho, sedel som na dvore a cez plot pozeral na poľnú cestu,
zrazu som si tak nejako uvedomil svoju existenciu a v duchu som si vtedy povedal "Už zase?", alebo "Bože, už zase?".
A mal som na mysli svoj život.
Vždy keď si na toto spomeniem, tak ma to trošku znepokojí až zamrazí, lebo neviem prečo som si to vtedy v takom veku povedal.

Norman

.

Norman

Ani dvojitá negácia nedokáže vystihnúť tú ničotu.

Ale štrnásť miliárd rokov ničoty je samozrejme alegória. V skutočnosti nejestvuje začiatok, je to nekonečný kruhový proces v ktorom okrem iného stále vznikajú aj  myriady vedomí. A tak, ako napríklad štvorec nemôže byť iný, iba štvorcový, kruh iný, iba kruhový, tak aj tie vedomia sú rovnako vedomé. Rovnako. Identicky.  Sme to všetko my. Som to ja. Si to ty. Tat tvam asi.

 
nonula

Spocinul cas v momente,
moment stal sa casom-
chvila sa stala na okamih nekonecnou
a vsehomir skomprimoval do priezracneho pochopenia- do nadhladu
Zostala spomienka na pocit fragmentov celku,
rusena snazenim zachytit viac...

Norman

Tak si predstavujem správnu frekvenciu dialógu. Rok a pol.
Žiaľ, ja som teraz nedokázal počkať toľko, kým odpoviem.

Lebo som chcel povedať, že už sme tu to podstatné všetko dali a teraz stačí čítať veci znova a znova.
Ak by sme pridávali, boli by sme príliš dokonalí.

Norman

Proste - nemám slov.

 

nonula

Vlastnis prudku racionalitu bez prieskov

Ja vlastnim priesaky ktorych vyznam je mi nejasny

Niekedy nevladzem.

nonula

bude vsetko jasne, az ked pocitim teplo svetla.

Norman

Načo? Nie je to jedno? Dúfam, že nie si v tomto smere zvedavý.

 

Nevládzem? No, myslím, že skoro každý občas nevládze (o stredoveku nehovoriac). Vyčerpanosť ale nie je dôstojná ani ako vysvetlenie, ani nie je rozumná ako motivácia činov.

Lepšie je zhnusenie. Ale vyčerpanosť asi do zhnusenia sama prechádza. Takže počkaj chvílu, malo by to tak ísť a bude to ľahšie.

 
nonula

Prezitok naplnenia pokoja priestorov,
sladkeho ticha dozretej naivity,
dieta mojej nevedomosti snov-
zazitok svojej rovnovahy prazdna preziva myty.

Dom zrazu prazdny- bez nabytku otca matky
v pokoji pretrvava, priestor evokuje pocit strachu,
dieta nahe do podrokovia objavilo skratky-
a bez bolesti pada zo strechy do nepriehladna prachu.

Nevedomie extazy vitazstva preziteho padu,
uviedlo ho do adolescentna radosti smädu,
ze nezalezi akou nahodou zrkadla spätneho
na zemi domu oproti cesty nebezpecnej stastim onemelo,
nevediac, ako sa to vsetko bez zranenia stalo....

Rano zo sna zobudeny,
mozgom vedy premeneny-
cinom darwin- vedomia
prekruca si svoje ja...

Ľubov

Dám komentár sem(video je pod Logosom). Dík za tip,hodí sa,veru hej. Aj keď som závislá skutočne na tlmočníčke,ktorá,keď je doma,je vonku a potom spí do jedenástej.No kde je vôľa,tam je cesta.
Otázka,ktorú si dávam,je prečo,načo mi to je?Nestojím o tajomstvá ,ani ak by boli gnostické,typu,že Ježiš sa oženil s Magdalénou a vo Francúzsku založili královský rod.To je mi jedno.Chceme sa aspoň o 2 cm posunúť v poznaní,ako to je n a o z a j.Môj čiste osobný názor na gnózu je ten,že by tam mohli byť ukryté nejaké čriepky od starých-a celkom ideálne by bolo vedieť to využiť dnes.To je ale optimizmus:).Starí museli vedieť niečo,čo sa muselo čertovsky dobre strážiť a pre stádo,uznávam,to nie je.Pre mňa je to jednoznačne technológia riadenej reinkarnácie ako objektívneho procesu.Inak si neviem vysvetliť,že systém fungoval rádovo v tisícročiach,čas pre nich nič neznamenal.Ako sa stratili,alebo zišli z cesty,len úpadok a úpadok.
Ešte Beziers,to mesto vlastne by bolo celkom neznáme,keby v roku 1209 nebolo do nohy vyvraždené. Hovoria,20 000 zabili,všetko.To s ním sa spája výrok istého biskupa,ktorý na otázku nejakého dôstojníka pápežskej armády ,ako rozoznať dobrého katolíka od heretika,odpovedal:"Zabite všetkých,Pán si už svojich spozná". Vŕta mi v hlave,prečo sa ich tak báli,riziko,že medzi konvertitmi by niekto z katarov zachránil čosi z ich poznania,sa im zdalo privelké,preto ten masaker.

Norman

to nie sú tie veci o marii magdalene a podobne, heh :-)
To sú univerzálne veci, o realite, a o tom, ako si ľudstvo vytvára mýty a podobne.
Nie je tam nič, čo by nebolo aj niekde inde, to nie sú žiadni unikátni spasitelia. Knihy (a poznatky a učitelia) sú proste ako každá potrava, niektoré sú čistejšie a ľahšie stráviteľné, takže odporúčam tie. Sú samozrejme stovky... no .. desiatky... no.. nektorí iní, lepší, ktorých zrejme nepoznám. Ale tento Freka a spol sa dá použiť.

Každá tradícia obsahuje len to, čo sa dá objaviť znova - ale načo objavovať už známe, že. Veda je dokonalý nástroj - ale treba si uvedomiť, že to, čo my, verejnosť, poznáme ako veda - je len smrdnutý úbohy odpad, zámerné zjednodušené a oklieštené krmivo pre pracujúci dobytok. To je ten problém, preto ľudia utekajú do sveta fantázie ... A tam sa zatúlajú a udusia.

Hm, technológia ? No, nik nemôže vedieť, čo nepozná - to je ontologický zákon. Ale nech už kedysi poznali čokoľvek - očividne im to nepomohlo. Prensjšie, nám to nepomohlo. Minulosť je ako boh - teoreticky je možná, veľká a nádherná, ale je evidentne , že na nás serie.

nonula

Je sila slabosti poznanie?
Je miera viery vyznanie zitia?
Co je- a co zda sa byt?
Da sa vobec s zitim skryt?

Chyba s chybou pradie pravdu
nemennost skalna splesnivela,
v case vzniku presvedcena,
uznala uz svoju zradu.

Mlc znechuteny
Mlc predurceny
Mlc neurceny
Mlc...

Ticho nema smer
Ticho nemieri...
Vsezmernost ukludnila tela dusu,
v nekonecnom hluku dusotiel.

Kde ja sa tvorim v bezpochyby,
tvar nie mna sa hned vynara,
kde nebytim bytie zda sa,
tvar som isto nemej ryby.

Som, co som a nie co nie som!

nonula

Nezmenena tvar rozlucenia
dumou umnou rozkvitla,
tma zabila sa svetlom
v kolotoci bytia.

Casa naplnena preteka do opaku,
dokonaly cyklus obrazu bezcennosti
slzami a potom doby svojej preplneny,
do casopriestoru staronoveho smeruje zmeny.

Nic nove pod Slnkom...
-mysliaci predbieha
-citiaci zaziva
- spiaci sniva
- bdiaci pozoruje.

Teror ticha velky tresk obstupiac umlcal,
pozicane identity vybuchuju nepripravene
pozriet sa do zrkadla vnutornosti,
seba nestraviac vracaju sa k nesebe verni.

nonula

hops to mi uslo-Norman zmizikuj.

Norman

koho?
ak budem môcť, určite.

nonula

Mili internetovi anonymni suputnici- zostarli sme spolu viac ci menej o desat rokov. Vdaka obdivuhodnej kontinuite medzisieti Emanormanovej a nakoniec Normanoeminej mame kazdy z nas moznost a tymto zdokumentovanym sposobom lepsie spoznavat samych seba. "identifikujem sa so samym sebou ked si citam najstarsie prispevky?" ..."posunul som sa?", "starnem a zu nedosahujem svoj minuly dostrel?", "som so sebou viac a viac spokojny?"
" rozumiem kazemu svojmu casopriestorovenu vyjadreniu", "neznasam sa", "mam sa rad", "som rad, ze som sa posunul", "degradujem", " nic ma neovplivni","sme v pici odjakziva a aj budeme",... miliony dalsich variacii.
..Predstavujem si nas v bez (aspon pre mna) odpornej konunikacnej klavesoobrazovky ako sediac vyhladovani okolo ohna sedime spolu potme a pocuvajuc druhych samym sebou cakame na mäso vegetarianskeho gulasu popijajuc vino.

Norman

hej, to je pravdepodobne obraz (aj (z) našej) budücnosti ...

Ľubov

Je tak zrazu málo mäsa.....apropo,kde je kolega Nonula ? ")))

:)),máš pravdu,ale prečo práve Ty hovoríš o posunutí,keď stále nepoužívaš diakritiku?Tohto nešváru 90 tich rokov sa nie a nie zbaviť.
Ale inak ok.Poznám recept na kávu z dubovej kôry( zo starej príručky specnazu "Prežiť v tyle nepriateľa") a pri ohni sa šálka kafé hodí.

Norman
Norman