Rozhovor s pravovernými protestujúcimi

Autor: 
téma: 
slaven1

Ja televíziu veľmi nesledujem, ak tak občas TA3, jednoznačne nie okupačnú TV Narkóza. No však aj ku mne prenikla informácia, že pokračuje "Superstar" - americko-izraelská protislovenská psychologická operácia.

 

Niekoľko cieľov, ktoré sa pri tejto psyop sledujú a niekoľko súvislostí, ktoré mi prišli na rozum:


Okupačné vysielanie sa minulý rok prekvapivo nieslo v znamení Zem spieva. Čo bola - a stále je (beží aj tento rok) - pôvodná slovenská, národovecká, vlastenecká relácia z dielne systémového média STV (teraz RTVS).

Táto relácia mnohým Slovákom pripomenula našu krásnu a silnú národnú kultúru, a tak sa metropola rozhodla, že musí v provincii opäť spustiť "priúčanie ku krásam globalizmu".

Veď jeden z cieľov, ktorý sa sleduje cez Superstar, je vysvetliť národu, že spievať po anglicky je pekné a kultúrne.

V 1899 bolo pekné a kultúrne spievať po maďarsky. V 1941 bolo pekné a kultúrne spievať po nemecky.

Od prvej generácie súťaže Superstar (2004) prebehlo už 12 rokov, a treba dokaličiť nový dorast, ktory si "krásy globalizmu" (všetko rovnaké) nemôže pamätať pretože mal tak do štyroch rokov.

Vysielanie takmer výhradne anglických pesničiek na rádiových vlnách nestačí (Fun rádio, Europa2, Slovekrejdiou). Treba to vhypnotizovať aj do polospiaceho mozgu sediaceho večer pred TV obrazovkou.

 

Aký prebehol "progres"?


V tomto ročníku informačného produktu Superstar je jeden z porotcov, teda osoba vystupujúca ako autorita, ktorej sa treba podriadiť a zapáčiť, nejaký človek s hnedou kožou.

Title: SUPERSTAR: Jáchym si pomýlil kasting: Jeho tanečno spevácke "kombo" vyrazilo porote dych      Uploader: Televízia Markíza

Takže jeden z tohto-sezónnych cieľov Superstar je pokračovať s priúčaním národa k multikulturalizmu západoeurópskeho typu a vytváranie návyku [múdry, kultúrny, vzdelaný] "černoch ako autorita".

Keby aspoň cigáň, tak by sa dalo nad týmto židovským huncútstvom prižmúriť jedno oko, ale (polo)černoch? Necítia sa československý cigáni diskriminovaní? :-)

Roland Edvardsen

Veru, už sa na to nedá ani pozerať. Ešte prvé série boli ako tak zaujímavé (ako všetko nové), ale postupne to zdegenerovalo do totálnej nudy a trápnosti.

A tá terajšia porota je jednoducho strašný odpad. Haberu som celkom uznával ako výnimočný talent na slovenskej scéne, ale vidno, že prachy dnes naozaj rozhodujú o všetkom - tak radšej rezignoval na akúkoľvek tvorbu, kvalitu a bohato mu postačí pretŕčanie v komerčných šaškárňach určených pre lúzu.

Treba to povedať na rovinu: pokiaľ ste vôbec schopní pustiť si väčšinu tuzemských rádií a vydržať to poslúchať aspoň 10 minúť, tak máte elementárny problém s dobrým vkusom alebo ste už vážne totálne otupelí. Každému by malo byť jasné, že so slovenským, českým alebo i iným popom je to už dlhšiu dobu podobné ako s politikou - čiže ide to celé dole vodou a kadejaké rýchlokvašky z takýchto monštróznych reality show sotva situácii nejako pomôžu - skôr naopak.

Norman

no, a to počkaj, keď budeš mať 40, 50 a viac rokov, ako to pôjde dole vodou :-)

Ale vážne.
Problém (súčasného) umenia je v tom, že umelci si ani najmenej necenia sami seba. Na talent žiadneho z nich neverím ani zbla, sú to len predajné filcky a ich súťaž o úspech je len v tom, kto sa lepšie prostituuje (obrazne, niekedy ale aj reálne).
To, že je súčasná slovenská kultúra z toho dôvodu vlastne nulová spôsobuje následne aj tú mizériu vo veciach verejných, politických - lebo tieto veci sú silne spojené. Aká kultúra, taká politika. Ako sme videli, oblbnuté stádo prišlo na námestie aj preto, lebo ho tam udržiavali v klame aj umelecké kurvy.

Mne osobne pripadal Habera vždy ako falošný debil, čo sa len časom potvrdilo. Jeho tvorba takisto, i keď tá ma vlastne nezaujíma.

Roland Edvardsen

Vieš, ja zase, ak ide o hudbu, nie som až taký snob (ako niektorí fanatici do vážnej hudby) a pop music mám veľmi rád. Len od 90-tych rokov tu naozaj badať silný pokles v kvalite. Tie moderné záležitosti typu Beyoncé, Gaga, Ariana Grande alebo na Slovensku taká Mirgová sú všetky robené podľa tej istej šablóny - je to lacné, primitívne, veľmi vulgárne a špinavé a treba to nekompromisne a tvrdo odsúdiť ako odpad a degradáciu spoločnosti.

Habera má vokálny talent a myslím, že jeho tvorba v Teame nejakú tú pridanú hodnotu mala. Bohužiaľ, v súčasnosti naozaj nič lepšie nedokáže, než nechutne prostituovať a robiť zo seba arogantného debila v primitívnej súťaži. Veľmi smutný prípad - a nie je veru sám.

Norman

Ja takisto nemám nič proti modernej hudbe, ani kokrétne proti "pop music". Ale - od roku 1990 sa o slovenskú hudbu teda ani najmenej nezaujímam, ale keď hovoríš, že nastal pokles, tak ti verím - ale som šokovaný, lebo do toho roku, to považujem všetku slovenskú modernu za absolútny konformný socialisticko-komunistický nechutný hnusný odpad. (použil som dosť prívlastkov? nie: primitívny, tupý, umelý, falošný, odporný...)

Určite môj postoj nie je objektívny a neutrálny, ale ja to za to považujem. A ak sa to potom ešte zhoršilo, tak zbohom. :)

Samozrejme, vôbec ma to nevzrušuje, proste som tie Elány, Modusy, ale ani Tublatanky, Teamy a všetko ostatné rytmusy a ich kurvy nemal rád ... som tým opovrhoval a v tomto som hrdý snob, naozaj.
Slovensko potrebuej pomôcť v nejakých veciach, treba ho oživiť. Ale určite neodporúčam zachraňovať toto a podobné jeho umenie - to treba utopiť v Dunaji.
Uff. :)

Roland Edvardsen

He, he. Ja tiež nie som až taký veľký fanúšik československej pop-music pred r. 1990, ale oproti súčasnosti to bolo naozaj umelecky o niečo kvalitnejšie (hoci samozrejme závisí to aj od konkrétneho interpreta). Každopádne, radšej ani neklikaj na tú Mirgovú, ok? :-D

Norman

ja samozrejme hovorím ako typický čistý konzument, samozrejme že boli určite aj vtedy nejakí talentovaní a tvoriaci ľudia, niekde na boku. Ja hovorím o hlavnom prúde, o tých všeobecne známych čskoslovenských (z)javoch. Ale na tých všetkých mám takýto názor, jednoznačne. A teda nie len nejako čiste hudobne, to nie je môj obor, ale všeobecne umelecky - na to mám ako každý človek právo a TO je môj obor - a tam to bolo všetko gýč, plagiát alebo odporná mizéria. A k tomu ťažký politický protekcionizmus.
Socializmus možno niečo postavil a mal svoje určité vlastnosti, ale čo sa týka umenia, celé to obdobie normalizácie bola naozaj zhnitá slepá ulička. Bohužiaľ, ani tá sa nevyčistila ako Augiášov chliev :(

Norman

keďže si ma varoval, až potom som si všimol ten link:-)
No fajn, taký MacDonald:-) (ten samozrejme nežerem, až tak rýchlo sa nechem zabiť).

Rozumej, mňa pri podobných veciach nechytá zrádnik, toto sa aspoň na žiadne umenie ani nehrá.
Takmer by som si ale splietol s úúúúúúžasnou umelkyňou Darinkou Rolincovou :-)

Roland Edvardsen

To sa ti ani nedivím, že si si ju splietol s Rolincovou. Nielen, že sú obe afektované kurvičky s nechutným, barbínovsko-maznavým hlasom, ktoré nasadli na vlnu lacného urban-popu, ale tiež v oboch prípadoch ide o odfarbené (polo)cigánky. :-)

mirage

socpop vyprodukoval jedno z najpozitivnejsich videi

https://www.youtube.com/watch?v=08wI1De29rI

Ľubov

stačí trocha vody v pohári,nezabudnite,je to dôležité ! Chceme prebúdzať tie Sily,pravda, už,driemu, ale stále sú niekde v nás. Inak,hľadala som Plichtu,niečo naozaj autentické,ale just nič neviem nájsť.
Toto je síce inscenované,ale tá studená voda je naozajstná,tak to sem dávam,aj moju sestru ešte takto ťahali z postele

https://www.youtube.com/watch?v=9OG0yqq5RuY

Náhodný okoloidúci

V porovnaní s Mirgovej klipom (a inými podobnými) predstavuje ešte aj videoklip Bernardín od Horkýže Slíže seriózne umelecké dielo.

Roland Edvardsen

Horkýže slíže sú úplne v poho. Dnes by som ich už veľmi nepočúval, ale v rámci slovenskej scény patria k tomu lepšiemu, čo sa tu objavilo. Myslím, že postoje kdejakých "intelektuálov" a "snobov" k tejto skupine sú jednoducho prehnané. Naopak, podľa mňa sú celkom kreatívni, najmä ich frontman Kuko, a ich texty boli a sú trefné, zábavné, relatívne dosť prepracované a pritom stále jednoduché a priame.

No a napriek príležitostnému užívaniu vulgarizmov sú svojim obsahom a výpovednou hodnotou na oveľa vyššej úrovni než tvorba nejakého primitívneho Rytmusa a jemu podobných (dnes mám dojem, že mnohí "intelektuáli" by radšej prijali za vzor takéto negro-amerikanizované zhovadilosti než úprimnú a inteligentnú slovenskú sedlačinu).