Už nie viac "we wuz kangz"

Svet teraz obletela správa o prvej genetickej analýze starobylých egyptských múmií, ktorá  prichádza s nie až tak prekvapivým výsledkom. Veda nakoniec preukázala to, čo seriózni egyptológovia vždy vedeli na základe ich práce s ikonografiou a starovekými záznamami, t.j. skutočnosť, že starovekí Egypťania boli belosi, nie Afričania.

 

Výskum vedcov z inštitútu Maxa Plancka zistil, že starovekí Egypťania mali najbližšie k neolitickým levantínskym, anatolským a európskym populáciám. Skúmané múmie však nezdieľali silnejšie genetické spojenie s africkými populáciami, ako je tomu u moderných Egypťanov.

 

Ide o výrazný pokrok v poznaní egyptskej identity a jej genetiky. Až donedávna tu bol totiž problém so skúmaním ich chromozómov, keďže Egypt, na rozdiel od permafrostu, ktorý môže uchovať prehistorickú DNA ako mraznička, je génová spaľovňa. Navyše množstvo genetických vzoriek nájdených v starobylých hrobkách bolo ťažké presne identifikovať, pretože vlhkosť zničila ich DNA. Problém spôsoboval i fakt, že uhličitan sodný a ďalšie chemikálie používané starovekými Egypťanmi pri mumifikácii poškodzujú genetický materiál.

 

Pozostatky, ktoré boli predmetom výskumu pochádzali z oblasti Abusir el- Meleq, starovekej nílskej komunity v strede Egypta. Z múmií sa vedcom podarilo vyťažiť kosti, zuby a mäkké tkanivo. (Egypťania síce odstraňovali mozog z tela, avšak v tomto prípade si nenamočené hlavy múmií  zachovali väčšinu mäkkého tkaniva). Najviac DNA  však priniesli tvrdé vzorky, pretože zuby a kosti boli buď chránené mäkkým tkanivom, alebo balzamovací proces nechal  tvrdší materiál neporušený.

 

Prečo je vlastne táto správa až taká podstatná? Predovšetkým z dôvodu, že akademický i internetový priestor je doslova zamorený afrocentrickou pavedou, ktorá propaguje tvrdenie, že starovekí Egypťania mali negroidný pôvod. Táto šialená teória sa teší veľkej popularite najmä medzi Afroameričanmi, ktorým akosi uniká, že čierni Núbijci, na ktorých sa odvolávajú, aj tak nie sú klasickí negroidi, ale patria k hamitskej kaukazoidnej skupine (predkovia väčšiny Afroameričanov pochádzajú zo západnej Afriky).

 

Afrocentrizmus je veľmi populárny i v americkej pop-kultúre, pri ktorej sa môžeme stretnúť s tým, že v amerických filmoch, seriáloch či v hudobných videoklipoch  hrajú Egypťanov Afroameričania. Naopak, keď do úlohy Egypťanov obsadia bielych hercov je z toho odrazu škandál.

 

 

 

Nemyslím si, že nasledujúci objav veľmi zmení postoje populácie s IQ 85, ani podvratnú hollywoodsku propagandu, ktorá má cieľ čo možno najviac rozširovať do sveta negrofíliu (o tejto problematiku viac tu), ale minimálne dáva definitívne k.o. tejto teórii v rámci serióznej vedeckej debaty.

 

Zdroj: DNA zo staroegyptských múmií odhaľuje ich pôvod

 

 
Ema

In the last 1,500 years, Egypt became more African, if you want.

Invázia z útrob Afriky proste pokračovala až do súčasných proporcií.

Denne nám humanitárne lodné taxíky dopravia do Európy okolo 2000 černochov z Afriky.

O 1500 rokov budú archeológovia neveriacky krútiť hlavami, čo to bola v Európe voľakedy za civilizácia.
Táto privandrovalá africká chamraď bude taká istá ako tá v súčasnom Egypte, ktorej blbé mozgy a grambľavé predné behy nedokážu ani len verne okopírovať staroegyptské kresby.

Norman

podobný príklad je aj India, kde skvelá civilizácia bola postupne zavalená niečim počerným.
A podobne aj Blízky východ, kde boli rasové pomery výrazne iné, ako sú dnes.
Plus celé Stredomorie, južný breh ale aj severný - dnes všetko začiernené - tam všade boli pred pár tisíc rokmi celkom iné pomery rasové aj civilizačné - obe ovela vyššie, ako dnes.

To sú všeobecne nevyvrátiteľné fakty, ktoré by mal každý poznať a brať ako tragédiu, z ktorej sa treba poučiť.

Aman Againsttime

Ja hlavne nechápem, prečo si ľudia myslia, že dnešné populácie musia byť geneticky zhodné s dávnovekým obyvateľstvom.

Každopádne, to, čo afrocentristi de facto pretláčajú je civilizácia Kush v Núbii. A príbeh ríše Kush je naozaj zaujímavý. Ide v podstate o prvú africkú koloniálnu civilizáciu. Bieli Egypťania dobyli Núbiu a kolonizovali ju, pričom behom istej doby čierni Núbijci absorbovali egyptské náboženstvo a kultúru -  najmä materiálnu kultúru. Kráľovstvo Kush sa neskôr stalo nezávislým a dosadilo si do čela vlastných lídrov (pravdepodobne  išlo o rasovo zmiešanú skupinu).

A keď sa pozriete na materiálnu kultúru ríše Kush uvidíte presne to, čo by sa dalo očakávať od post-africkej, koloniálnej ríše - jasný úpadok v kvalite architektrúry, malieb či sôch. Umenie je akési surové a prehnané oproti starším dobám. Dokonca postupom času začali i hieroglyfy byť používané iba pre dekoráciu, keďže ďalšie a ďalšie tmavšie generácie zabudli ich znalosť. Išlo vlastne o bielu koloniálnu civilizáciu implantovanú v  čiernej Afrike a rozvíjanú Afričanmi po viac ako 2000 rokov, pričom trajektória smerovala k jasnému úpadku a chaosu až dokým táto civilizácia nezmizla z povrchu zemského. Osud kráľovstva Kush by mal byť varovaním. 

Ema

pýtať sa, prečo staršie a súčasné populácie zhodné nie sú - napríklad ako v Himalájach, kde je vyše 3000-ročná genetická kontinuita. Menila sa tam materiálna kultúra, ale genetická stabilita zostávala zachovaná.

Náhodný okoloidúci

Ide o dokazovanie, kto bol na predmetnom území prvý, kto tam staval, budoval, kto je dedič predmetnej starej civilizácie, kto tam má domovské práva a tak podobne.

Spomeňme si na nadšenecké články dokazujúce 8000-ročnú genetickú kontinuitu nášho národa slovenského na našom území.

Náhodný okoloidúci

Pred niekoľkými mesiacmi som pod iný článok vložil tento komentár aj s príslušnými odkazmi, týkajúcimi sa genetiky starovekých národov:

http://nadhlad.com/comment/20805#comment-20805

Podľa odkazovaných článkov starí Egypťania boli nositeľmi haplokupiny R1b a ich potomkovia, Kopti, majú ešte stále 15% podiel haploskupiny R1b a sú svetlejší ako ostatní obyvatelia Egypta.
Skúšal som nájsť niečo aj o starých Sumeroch, podľa Kljosova tiež u nich prevládala haploskupina R1b, ale net je ZAMORENÝ blbosťami o Anunaki a podobných vesmírčanoch a nájsť niečo seriózne o DNA starých Sumerov je o držku.

Otázka je, či afrocentristi majú dostatočnú mentálnu výbavu na to, aby pochopili, čo znamená analýza DNA. A v podstate ak to aj nepochopia, je to ich problém, nie náš.

Norman

Tak ako vtedy v diskusii, stále je to otvorená téma, kde genetický výskum prinesie azda jasno do minulosti. Prípad R1b haplogrupy nie je jednoduchý, a ešte viac pôvodná európska I skupina (tá ani nemá nejaké dôstojné meno, pokiaľ viem).

V každom prípade sú kulturtraegri vždy tieto biele populácie - to je proste jednoduchý fakt. To sa ani nedá nazvať rasizmom, to je taký fakt, ako že je zem gulatá. Náboženstvo sionizmu to síce popiera, ale to je tak všetko, čo môže robiť.

Fantázie o čiernych egypťanoch sú naozaj téma len v černoškých US kostoloch - ba ani tam nie, pretože veriacich černochov starý egypt nezaujma. Egypt je predsa v židovských bájkach označený za krajinu zla (židia vždy nenávideli všetko lepšie od nich :)

Aman Againsttime

Fantázie o čiernych Egypťanoch sú určite rozšírenejšie, než by si povedal. A to nielen medzi obyčajnými černochmi v kostoloch, ale i medzi ich vzdelanejšími vrstvami. Aj rôzne tie nacionalistické černošské zoskupenia typu Nation of islam (napriek názvu to s reálnym islamom veľa spoločného nemá) propagujú teórie o veľkých černošských civilizáciách a o tom, ako im "belosi všetko ukradli". Nedávno som počúval rozhovor s jedným profesorom, ktorý išiel učiť filozofiu na strednú černošskú školu, pričom decká mu tvrdili, že civilizácie starého Egypta a Grécka boli v skutočnosti černošské a zlí belosi sfalšovali ich históriu. Nech sa snažil akokoľvek, tak mu neverili a tvrdili si stále svoje. Pre čiernych ide o dosť dôležitú tému a mnohí tomu úprimne veria.

Popravde, nejde  tu o nejaký zvlláštny fenomén -  skôr naopak. Ľudia radi uveria teóriám, ktoré vykresľujú ich skupinu ako historicky významnejšiu, pretože majú prirodzenú túžbu pociťovať hrdosť a byť súčasťou niečoho väčšieho. Preto sa i na Slovensku darí kdejakým tým teóriám o Slovanoch, ktorí založili pomaly všetky civilizácie (viď záležitosti ako S-A védy). Tu máš napr. knihu o "ukrajinskom" Herodotovi a o tom, ako sa Ukrajinci prekopali Čiernym morom :-D:

Norman

Ťažko zmeriať fantáziu, nakoľko je rozšírená tá myšlienka o čiernom egypte. Súčasní Arabi si tiež formálne robia nárok na Egyptskú minulosť, a zároveň s ňou ako moslimovia opovrhujú. To je horší problém, kedže oni, na rozdiel od amerických černochov, tú zem ovládajú.

Čo sa týka ukrainského Gerodota - tá kniha, to je skôr nejaká história Ukrainy ako ju vyberajú z Heródotových spisov. Nuž, to by som principiálne nezavrhoval - i keď v tých spiskoch je za prvé mnoho výmyslov a za druhé sa dajú interpretovať veľmi rôzne. Ale nejaké zaujímavé info tam môžu nájsť - pobrežie Čierneho mora bolo osídlene priamo Grékmi v klasických dobách, takže nejaké info Herodotes mal.

No ale hej, sú výkmity jednotlivých "fantazmagorov", ako tie SlovanskoArijské védy - no ale asi na takej úrovni je čierny egypt :) Ale ako hovoríš, psychologicky sa to dá pochopiť, také zábavky, ono nejakú minulosť máme všetci. Mne tá "drevná" teraz už nepripadá najhoršia Je to pôvodná forma života ľudstva, jedna z najprirodzenejších a tieto moderné výkmyty "vyspelej civilizácie" - tým slovkom "moderné" ja myslím posledných 5000 rokov :), tí Babylončania a Asýrčania a ich nasledovníci až doteraz ...., mi pripadajú už čosi ako "komunizmus" - tiež výkvet jednej megalomanskej posadnutosti, umelé a falošné, ktorý skončil v blate.

Vivo

Pascal Bruckner, jeden z diskutujúcich, čo tak pekne odrovnal nášho Havrana s jeho reláciami o multikulturalizme, píše o „asterixovom komplexe“ časti (a podľa výsledkov LePenky vo voľbách nie bezvýznamnej!) Francúzov.

Situácia došla až tak ďaleko, že sa vytvárajú „biele zóny“ (podobný jav vidno aj v Nemecku, skúste nájsť „neárijca“ bývajúceho napr. v okolí Bodamského jazera)
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/7d/d8/82/7dd882892f42ff00...
kde biely muž (konkrétne Asterix, ako symbol Gallov) roní slzy (Le sanglot de l'homme blanc) nad starou Franciou (L'amour du prochain).

Na druhej strane agresívni islamisti vytvárajú iné zóny, „Stratené územia Francie“, „No Go“ zóny.

V Le Monde vyšiel článok Pascal Bruckner: «L'islamophobie est une invention pour interdire le débat» (Islamofóbia je objav pre zakázanie diskusie).
Čo to má spoločné so Egyptom? Jav, ktorý treba jasne pomenovať,

DEMOGRAFICKÁ KOLONIZÁCIA!

Že je to paranoidný výmysel rasistov?
Oficiálna stránka Erdogana https://www.tccb.gov.tr/en/receptayyiperdogan/speeches/
To nie je islamofóbny zdroj, to je oficiálny prejav z jeho stránky:
https://www.tccb.gov.tr/en/news/542/73367/turkey-is-a-country-where-demo...
Citujem : „Make not three, but five children! Because you are the future of Europe.” Imigranti sú budúcnosť Európy, stačí plodiť viac detí!

Erdogan je ešte slabý odvar toho, čo sa ozýva z Kataru! Abd al-Rahman bin 'Umayr al-Nu'aymi (Nu'aymi) a `Abd al-Wahhab Muhammad `Abd al-Rahman al-Humayqani (Humayqani) otvorene vyzývajú k násiliu. Ale to vôbec nebráni idiotom, aby tancovali šabľové tance
https://seeker401.files.wordpress.com/2015/02/arms-charles-si.jpg
http://cdn.akairan.com/akairan/aka/m998/65112314225635102a.jpg
Podporovateľ scientológie http://www.azcentral.com/story/entertainment/people/2015/05/13/prince-ch...

Zavítal aj na Slovensko – s kým sa srdečne uvítal?
https://www.prezident.sk/upload-files/68078.JPG

Norman

To je to, čo spomínam: keď dôjde aj na nich, začnú aj títo filozofovia, slniečkari a skromní pasivisti mykať nožičkami a ručičkami a lapať po dychu. A protestovať, a oponovať, a nakoniec azda aj strielať - ak ich dovtedy nepodrežú.

Je to dráma, ale aj na drámy sa chodí do divadla, aby priniesli pozitívny očistný pocit. Táto reálna dráma v miliónovom počte bude o to viac katarzná.

Hm, pardox či karma - zhoda mien nie je náhodná - katarzia v krajine katarov. Možno už vtedy, keď ich vyvraždili, spáchali genocídu za ktorú budú teraz platiť. Nefunguje to detailne, ale základná zákonitosť v tom je - ak si vysvraždíš tradíciu, ktorá čerpa z desaťtisíc rokov zbieraných mémov, tak sa nesmieš čudovať.

Je treba dúfať, že na Slovensku sa za tých pár storočí drevné jadro nepodarilo zničiť. Aby sme tým peklom nemuseli tiež prejsť.

Sloven

V slovenčine žiadne slovo drevný nejestvuje, takže ako ho považuješ za pôvodné potom sa ho zničiť naozaj podarilo..

Chyby v Matrici/Matrixe:

Napr. slony a hrochy žijú v Afrike..

Ale sprostí Slováci žijúci niekde vpičiďaleko majú pre ne domáci výraz, to asi z tej protobaltoslonovčiny, keď naší predkovia žili ešte v Afrike..

Naši predkovia tiež poznali odstredivú a teda aj dostredivú silu viď odstredivku... (: pokojne aj pred 5000 rokmi :)

Ale Sir Isaac Newton odvodil anglické slovo centrifugal a centripetal z latinčiny až v 17. storočí..

odstredivka = centrifuga -> centrifugal

Ale zaujímavé by boli slovenské kalky akby slovenčina nebola pôvodný jazyk: )

centrifuga "strediprška"
fygokéntrisis "prchostredka"

kentromólos "stredokrtko", "stredoprístav"
centripetal "strediprdka", "stredilupienok"

hippotamus - riečny kôň
Nilpferd - nílsky kôň
víziló - vodný kôň

No neviem ale hroch sa podľa mňa na koňa aleže vôbec nepodobá, ale darmo v primitívnych indiánskych jazykoch môže maslová mucha označovať motýle a keďže maslo a nielen to lietajúce sa vyrába zo smotany, tak prečo nie rovno názov smotanýľ, to bude potom vyzerať ešte pôvodnejšie..

Slon:
lotyšsky: zilonis
litovsky: dramblys

čínsky 倫 Lún
v čínskom Hakka nárečí Siong

..

čínsky 象 Xiàng slon

buko

Paveda na strankach SME podla Prokopcaka:
Žiadni pôvodní Európania neexistujú

https://komentare.sme.sk/c/20545148/europania-migracia-analyza-dna-genet...
"Predstava, že Európa je miestom rozdielnych ľudí pochádzajúcich z rôznych regiónov, že tu žijú unikátne, geneticky výnimočné skupiny obyvateľov, ktoré sa navzájom líšia, že sú tú kmene, ktoré sú výnimočné, obyvatelia, ktorí sú pôvodní a miesto na život im je zverené bohom, predkami či tradíciou, je jednoducho nezmysel."

Co na to Zidia?

Norman

Poviem to slušne: Prokopčák je to najtupšie ideologické hovado, aké kedy robilo kdekoľvek "populárnu vedu".
Azda len to, že nadpisy článkov možno nerobí on, ale iné prasa (asi sama Baloghová, by som si tipol).

Nuž ale čo dodať - jednoducho nik nie je Európan - teda nik z vás nemá právo na nič v Európe viac, ako hocktorý čierny Afričan.
Nejestvujú žiadne rozdiely, ani vo výške, ani vo farbe, ani v tkanive, ani v ničom - všetci ste rovnakí. TO je súčasná veda, podľa Prokopčáka.
Ešte aj ľudia na Sme sú zväčša z neho povracaní.

buko

Ano, to co prezentuje Prokopcak na SME vyvolava uskrn ci povracanie. Problem je ked tieto "poznatky modernej vedy" prerazia do skol, do mladych hlav, ako oficialna ideologia. Potom budeme v pozicii ze moje vlastne dieta ma jedneho dna nazve rasistickym nacistom lebo mu budem tvrdit, ze v Europe zila, Europu tvorila a formovala biela rasa.

A aby som ho talmudisticky parafrazoval tak:
Predstava, ze Holocaust bola cielena genocida 6 gorilionov unikátnej, geneticky výnimočnej skupiny obyvateľov, ktorá sa niecim líšila od inych skupin obyvatelov obyvajucich Europu je jednoducho nezmysel.
Toto je jeden zo zaverov poznatkov modernej vedy ponukanej Prokopcakom.

Vivo

Tieto postoje vychádzajú z nasledovných šialených predstáv :

I. Globálneho sociálneho zabezpečenia, kde obrovská väčšina ľudí nemusí pracovať a malá menšina je ich povinná živiť.

II. Akceptovania diverzity a hodnôt tejto väčšiny a potláčanie kultúrnej diverzity a hodnôt menšiny, ktorá vďaka akceptovaniu týchto hodnôt dokáže živiť skoro celý svet.

III. V religióznej oblasti vo vzťahu k Islamu popieranie faktu, že platí rovnica

ISLAM = ISLAMIZMUS

pre väčšinu imigantov a to spôsobom, že sa poukazuje na marginálne výnimky z pravidla.

Treba si uvedomiť, že šírenie podobných bludov máme na svedomí aj MY, lebo nemáme jasno v elementárnych pojmoch a preto nedokážeme vecne argumentovať.

Proti bludu I. je možné argumentovať veľmi jednoducho, napriek tomu jew to kresťanská morálka, ktorá nám znemožňuje zaujať pevné stanovsko.

Blud II. vychádza z popierania súťaže civilizácii a hodnôt, výsledky donorov/žviteľov sa relativizujú a úpadok porazených sa bagatelizuje.

Blus III. je možný pre jednoduchú neznalosť Islamu.

Vivo

Začnem odzadu - touto neostrou rovnicou (podrobnejšie na https://en.wikipedia.org/wiki/Fuzzy_logic).

Svet väčšinou nemá ostré hranice, množiny v praktickom živote nemajú ostré hranice. Ani logika vždy neplatí pre všetky prípady a teda aj rovnosti sa nedajú najmä v sociálnych/humanitných vedách chápať rigidne.

To využívajú islamskí propagandististi na osprosťovanie populácie v Európe, prezentujú marginálnu, v krajinách kde vládne Islam dokonca potláčanú názorovú menšinu a strkajú ju pred oči sprostých ďaurov.

Veľkej Británii je to poradca Tonyho Blaira Tariq Ramadan (https://www.theguardian.com/uk/2005/aug/31/religion.terrorism)
u nás na Slovensku otvorene angažuje politológ a aktívny veriaci Jozef Lenč (ukážka jeho drístov http://www.parlamentnelisty.sk/arena/rozhovory/Byt-moslimom-je-uzasne-Hy... )

Treba si uvedomiť, že títo "myslitelia" v islamskej populácii predstavujú bezvýznamnú menšinu. Hlavný prúd, a to aj medzi imigrantami predstavuje, podľa http://islam-today.co.uk/ - Yusuf al-Qaradawi !

S jeho názormi sa treba oboznámiť - prečítať si
http://www.kas.de/wf/doc/kas_36128-1522-2-30.pdf?131125102632

a hneď bude jasné, aké klamstvá o väčšinovom Islame hlásia "politológovia" ako Lenč!

Vivo

Na ilustráciu údaje prakticky pred imigračnou krízou:

http://www.pewresearch.org/fact-tank/2016/07/19/5-facts-about-the-muslim...

Aktuálne údaje : http://www.muslimpopulation.com/Europe/

Aký rast zazanamenali krásne ilustruje Švédsko

https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Sweden
https://en.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Sweden

Pokochajte sa spomeňte si na Mutti Merkel - "My to zvládneme!" ...

Vivo

Chcú "fiqh al-aqalliyyat" osobitné právo na území kde imigrovali!

Drzosť týchto imigrantov, žijúcich väčšinou z daní ďaurov, nemá hranice!

Prečítajte si nárek, ako sa im vo svete krivdí, lebo svet nechce akceptovať toto právo:

http://www.tandfonline.com/toc/cjmm20/current

V záchvate bazočivosti otvorene definoval ich cieľ :

https://me.me/i/we-will-colonize-you-with-your-democratic-laws-a-yusuf-4...

"We will colonize you with your democratic laws." - Budeme Vás kolonizovať s Vašimi demokratickými právami!

Teda majú právo kolonizovať a potom si v kolonizovaných enklávach žiť podľa vlastného práva. A potom ako vybľakoval Erdogan, vďaka plodnosti budúcnosť Európy bude patriť Islamu!

Náhodný okoloidúci

Žiadajú naše úplné podriadenie sa islamu.

Kde sa objaví islam, tak končí diverzita a multikulti.

Náhodný okoloidúci

Pred niekoľkými mesiacmi som sem dával odkaz na článok, podľa ktorého sme my bieli vznikli ako dravidskí albíni. Pripomínam, že Dravidi sú skupina tmavokožích juhoindických národov, ale rysy tváre majú skôr europoidné. Samozrejme, nie sme albíni, keby sme boli praví albíni, cez leto by sme sa na slnku neopálili do tmava, ale chytili by sme rakovinu kože.
http://realhistoryww.com/world_history/ancient/Indus_Valley_India_1.htm

Teraz som si ten článok ešte raz prebehol (na úrovni, akú mi umožňuje chabá znalosť ostrovnej kreolčiny), ale klikol som aj na hlavnú stránku. A to vám je koncentrovaný čierny rasizmus! Všetky staroveké civilizácie vraj boli čierne, všetko vraj vynašli čierni a my bieli sme si to údajne privlastnili! Úplne dole sú odkazy na podstránky o údajných čiernych civilizáciách.
http://realhistoryww.com/index.htm

Prajem príjemnú zábavu a pevné nervy pri čítaní.

Náhodný okoloidúci

Zaujímavé čítanie - v článku je oveľa viac nezodpovedaných otázok ako odpovedí.

https://sarmatia.wordpress.com/2017/12/25/na-vsechny-strany-sveta-fascin...

Norman

Egypt kladie súčasnú vedu pred problém, ktorý ona nie je schopná zvládnuť. Nie je schopná vysvetliť technologické otázky mnohých stavieb-artefaktov, ale nie je dokonca ani schopná zabezpečiť to, aby ľudstvo pri tomto probléme nepodlahľo buď tupému popieraniu (oficiálna historická veda), alebo na druhej strane nepodľahlo chorej fantazmagórii. Proste súčasná civilizácia nemá schopnosť sa na problém pozrieť nezaujate a priznať si, že nevie.

Ale aj článok mieša veci, ktoré spolu nesúvisia. To, že niektoré stavby (asi 7 kamenných tzv. pyramíd, tzv. chrámy ako Osirion a ohromné kamenné kontainery z tvrdého kameňa pod zemou (tzv. Serapeum)) pochádzajú z inej, ako klasickej "dynastickej" civilizácie, je jediné racionálne vysvetlenie - ale je teda mierne druhoradé, kto vládol v dynastických časoch. Áno, boli to zrejme prevažne árijci, ale to nie je až také prekvapenie a nie je to dokonca aj z nášho rasového racionalizmu až také dôležité, pretože tie najväčšie veci vznikli predtým, v dynastickej historickej dobe vznikali len napodobeniny. ( ps. niekto by mal prekladatelovi či autorovi povedať, že označenie tej múmie "ginger" sa dá preložiť len a len ako "ryšavec", určite nie "zázvor"(tí ľudia nemajú zdravý rozum, nedokážu sa aspoň zaraziť a spýtať sa, prečo by sa mala múmia volať "zázvor"?? )

Takisto používať termín "kromaňonec" je v podstate zbytočné a v danom kontexte dosť pletúce.
Tvrdiť, že tie stavby boli "chrámy"a "hrobky" môže iba religiozitou posadnutý súčasník, ktorý si nevie predstaviť nič iné. Hovoriť o "elektrárňach" je ale tiež len odrazom súčasného obmedzeného tunelového videnia. Proste nevieme, čo to je - je pre "vedcov" tak ťažké to vysloviť?

Sumárum: o Egypte sa nedá ani rozprávať, aby to niekomu niečo pozitívne prinieslo, zväčša to prináša len rozpory. Ja vidím to najcennejšie pri týchto faktoch to, že okrem neuuveriteľného kameňa muselo byť mnoho vecí rovnako neuveriteľných aj v tej tradícii, v ich učení - celá filozofia antickej klasiky pochádza v podstate z Egypta, ani sa to nesnažili nejako zamlčať, Pythagoras, Platon aj všetci iní to otvorene a jasne spomínajú ako istú vec. Aj to "sofos" v slove filozofia niektorí definujú ako staroegyptský termín (treba ale pamätať, že aj keď heiroglyfické a hieratické písmo je zaujímavé, je to tiež LEN výplod dynastických napodobovatelov, zachované texty pochádzajú od ľudí, ktorí už azda ani nevedeli, o čom bola pôvodne reč, a samotný jazyk nemusel mať nič spoločné s pôvodnými tvorcami, a aj naše poznanie toho jazyka, toho písma, nie je ani zďaleka dokonalé (mnohá terminológia je proste tvorená odhadom a dohodou špecialistov (špecialisti majú naozaj úzko zamerané netechnické a neprírodovedné vzdelanie, samozrejme)).

Ergo vyplýva z Egypta hlavne jedna otázka: vyvíja sa vlastne ľudstvo alebo len degeneruje?

Náhodný okoloidúci

Tie elektrárne aj mňa pobavili. Autor by mohol zostrojiť funkčný model. Ale tá z kameňa sústružená keramika, tak to je "vyššia pilotáž". Aj to by som chcel vidieť naživo.

Celkovo je všetko, čo sa týka Egypta, pod ťažkým útokom fantastov a je v súčasnosti veľmi ťažké nájsť v záplave odpadu zdravé jadro.

Pokiaľ ide o pomenovanie filozofie, tak základ je v gréckom slovese philein, ktoré má indoeurópsky koreň a znamená milovať. Aký pôvod má slovo sophia - múdrosť, to nechám na lingvistov. Ale páči sa mi, že starogrécki filozofi tak celkovo otvorene priznali zdroje, z ktorých čerpali. Tomu sa hovorí poctivý prístup. Tak by sa mala robiť každá veda.

A ľudstvo sa v niečom vyvíja, v niečom degeneruje. Za veľkú a nenahraditeľnú stratu pokladám tak miznutie vedomostí, ako aj ničenie krajín, etník, národov, genofondu ľudstva migráciou a vojenskou expanziou.

Ako ľudstvo ideme dva kroky dopredu, krok späť, niekedy aj krok dopredu a dva kroky dozadu, ale ako jednotlivci sme značne zdegenerovaní - práve "vďaka" civilizácii.

Norman

Ten v článku spomínaný Christopher Dumm, študovaný a praktický technik, vo svojej knihe "Elektrárna v Gíze" podáva jeden hypotetický model, pri ktorom tie hlavné komory vo Veľkej pyramíde slúžia ako určitý chemický reaktor, teda nádoby, kde by prebehla určitá chemická reakcia. Jej priebeh by sa snímal v tých úzkych zdvíhajúcich sa šachtách, na konci ktorých objavil plaziaci sa robotík dve kovové tyčky vedúce cez kameň von - nuž, aj pri najväčšej opatrnosti to výrazne pripomína dva kontakty senzoru - ak plyn či kvapalina vystúpi až navrch, elektródy získaju vodivé spojenie.

Myslím, že aj on spomína také porovnanie:
čo by si stádo šimpanzov myslelo, ak by objavili v džungli veľký priemyselný transformátor? Mohli by použiť len svoje koncepty - búdka pre veľkú gorilu, kamenná jaskyňa s (kovovým) hadom omotaným do klbka .... nemali by moc šancu na zistenie, čo to je a načo to slúži.
Upozorňujem, že nie som nadšenec ufónových príbehov, skôr sú mi odpudivé, lebo sú bezfantázie a namiesto hľadania si pomáhajú fikciou - podobne, ako najhoršie povery o démonoch a anjeloch. Skôr som zástanca ľudskej invencie, stratenej ľudskej minulosti - ale tá invencia potrebuje čas, to nejde len tak na kolene, z generácie na generáciu.
V každom prípade - tak ako na transformátorovú stanicu sa nedávajú žiadne zbytočné nápisy, tak ani na veľkých pyramídach a podobných budovách nie je ani jeden nápis (respektíve občas je - zrejme ale vyrytý neskôr, s ovela menšou kvalitou (prípad serapeum)).
Mne je to dosť jedno, niekto spravil buď "transformátor" alebo úplnú blbosť, dnes je nám to aj tak na nič ... ak tu niekto bol, tak odišiel a už nepríde, alebo nezistíme, či a kedy ... ale to, čo okolo týchto zvyškov dokáže splodiť ľudstvo - to je šokujúce. Či už to nafukuje, alebo či to naopak potláča ako niečo celkom normálne. Ľudstvo ako celok je úplne iracionálne.

Ľubov

jasná odpoveď.
Degeneruje ,pretože svet ovládajú chtonici.Toto je Occamova britva,tak to tak aj ber,možno iba veľa čítam Kozáka a preto zjednodušujem.

Boli aj iné civilizácie,málo sa hovorí o http://romanbednar.blog.pravda.sk/2016/11/13/mohendzo-daro-zahada-atomov...
Mohendžo Dáro-mierumilovná civilizácia opakovane ničená ,o tej tiež nič nevieme.
Teraz má byť zničená biela európska civilizácia.Mali by sme pomaly rozmýšľať,aké výhody to pre ľudstvo prinesie.

ps.A hneď ma napadla prvá výhra pre budúcnosť,smrťou nositeľa umiera aj parazit.

Náhodný okoloidúci

Múmie 18 faraónov a 4 faraóniek boli slávnostne prevezené na miesto posledného (?) odpočinku, ktoré im určili úradníci, čiže do Národného múzea egyptskej civilizácie.

https://zemavek.sk/video-kahira-zazila-slavnostny-presun-22-mumii-faraon...

Je zaujímavé vidieť, ako štát oficiálne sa hlásiaci k islamu presúva svojich starovekých panovníkov nielen s veľkou slávou a staroveko sa tváriacimi tancami, ale aj s vojenskými poctami a čestnými delostreleckými salvami.

Ale berme to pozitívne - súčasní Egypťania (Arabi, alebo arabizovaní Egypťania + miešanci?) chcú na múmiách nielen zarábať, vytrieskať prašule z cestovného ruchu, ale chcú si pripomínať slávnu minulosť svojej krajiny Kemet. Aj keď neviem, či by samotní faraóni súhlasili s tým, že miesto posledného odpočinku budú mať v múzeu a nie v pyramídach.

Otázka teraz znie - zaradí sa do učebných osnov egyptských škôl aj vyučovanie staroegyptského jazyka alebo aspoň koptčiny? A aká je pravdepodobnosť, že sa v Egypte obnoví pôvodné náboženstvo? Ja viem, snívajte ďalej, islamisti to nedovolia.

Neodpustím si citáciu z knihy - o prevoze múmií po Níle, ku ktorému došlo 14. 1úla 1898:

Potom sa však stalo niečo, čo tvrdého vedca Brugscha dojalo ešte viac než samotný objav pokladov. Lebo to, čo sa tu odohrávalo, kým loď pomaly plávala po prúde Nílu, nepôsobilo už na vedca, ale na človeka, ktorý ešte nestratil pietu.

Rýchlosťou vetra sa po všetkých obciach pri Níle a v širokom okolí rozšírila zpráva, aký náklad loď vezie. A ukázalo sa, že starý Egypt, ktorý vo svojich panovníkoch videl bohov, ešte nezahynul. Brugsch stál na palube a videl, ako stovky felahov so svojimi ženami sprevádzajú loď; od Luksoru až ďaleko k veľkému ohybu Nílu, až po Kuft a Kench. Muži strieľali z pušiek na počesť mŕtvych faraónov, ženy si pomazávali tvár a telo hlinou a prachom, a prsia si rozodierali pieskom. Loď sprevádzal do ďaleka sa rozliehajúci nárek. Bola to fantastická procesia bez nádhery, otrasná nárekmi.

Brugsch už nemohol ďalej zniesť tento pohľad a odvrátil sa. Konal správne? Nepozerali sa možno na neho tí, čo tam vyrážali zo seba žalostný nárek a bili sa v prsia, tiež ako na jedného z lupičov? Na jedného z tých zlodejov a lotrov, ktorí po tritisíc rokov hanobili hroby?

Po mnohých rokoch nám dal Howard Carter jasnú odpoveď. Udalosti okolo Amenhotepovho hrobu mu boli podnetom k tejto poznámke: "Z tohto prípadu môžeme vyvodiť jedno ponaučenie a odporúčame ho tým kritikom, ktorí nás označujú za vandalov, pretože odnášame predmety z hrobov. Tým, že dávame starožitnosti do múzeí, staráme sa o ich zachovanie; ak by sme ich ponechali na mieste, skôr či neskôr by sa nevyhnutne stali korisťou zlodejov, a to by sa rovnalo ich zničeniu".

Zdroj: C. W. Ceram: Bohovia, hroby, učenci, Obzor Bratislava 1965, str. 140

 

Ema

už vtedy "sprevádzali" etniká, ktoré si neodpustia nechutný teatrálny kravál pri akejkoľvek príležitosti. Výstrely do luftu a rozodieranie kože do krvi.
Neverím, že niečo takéto mohlo pripadať Brugschovi pietne. Mohla ho ale rozcítiť predstava že ho niektorý z tých magorov omylom odfaklí.

Transport (myslím, že plne financovaný UNESCO, pretože Egypt už pomaly nemá čím živiť svoju neustále prudko rastúcu antropomasu) bol dosť gýč. Ak ho veľké egyptské neznámo sledovalo z pásu Oriona, muselo upadnúť do nauzey a skončilo s nami, akože posledná kvapka v pohári beznádejnosti.

Náhodný okoloidúci

Ceramova kniha je síce popisovaná ako "román o archeológii", ale to sa týka iba formy. Obsahovo to je celkom seriózne popularizačné dielo, v časti "Kniha o pyramídach" je uvedených 27 odkazov na vedecké diela z oblasti egyptológie, tri z nich napísal Brugschov brat Heinrich Brugsch, významný egyptológ 19. storočia. Takže Ceram si nič nemusel "vycucať z prsta", čerpal z dobrých zdrojov. Emil Brugsch bej žil dlhé roky priamo s felahmi, zamestnával ich pri vykopávkach a poznal ich silné aj slabé stránky. Skrátka felahovia a ich ženy prejavovali staroegyptským panovníkom úctu spôsobom sebe vlastným, tak ako je to v ich končinách zvykom, a ja nemám dôvod pochybovať, že to z ich strany bolo spontánne a úprimné. A nevidím dôvod posudzovať ich vtedajšie zvyky optikou našich súčasných zvykov.

 

Súhlasím ale s tým, že ceremónia okolo prevozu múmií do múzea bola naozaj gýčovitá, a to z viacerých dôvodov:

1. použitá moderná technika - keby nedošlo k násilnému prerušeniu vývoja egyptskej spoločnosti inváziami a ničením, možno by sa dala vysledovať kontinuita v používaní rôznych typov vozidiel na prevoz múmií pri rôznych príležitostiach - od nosidiel a kočov, cez konské povozy a parné stroje až po motorové a elektrické vozidlá.

2. prerušená alebo skôr zničená historická a kultúrna kontinuita - súvisí s bodom 1 - V Egypte už nevládnu faraóni, egyptský jazyk je mŕtvy jazyk a koptčina je len liturgický jazyk, zaniklo egyptské náboženstvo ako živá kultúra a bolo nahradené islamom, v menšej miere kresťanstvom. Takže ceremónia prevozu múmií na zamaskovaných obrnených transportéroch bol na trochu "cargo kult", ako by to možno nazval Norman.

3. pompéznosť celej akcie síce dávala jasne najavo, že nie sú prevážané múmie bezmenných roľníkov, ale múmie najvýznamnejších členov vládnucej vrstvy, ale aj tak to bola komerčná akcia.

Súhlasím s Normanovym komentárom uvedeným nižšie, pred fanatickými islamistami nikto a nič nie je v bezpečí, tí magori by chceli celkom vážne zbúrať aj pyramídy, lebo podľa nich odporujú islamu. Preto čím viac obyvateľov Egypta sa zaujíma o dejiny Egypta a uvedomí si jeho význam a prínos ako kolísky jednej z najstarších civilizácií sveta, tým lepšie, aj pre nás. Práve akcie tohto druhu, aj keď okato komerčné a gýčovité, k tomu môžu prispieť. Starovekí Egypťania neboli vyvraždení a nahradení, boli síce mocensky prevalcovaní a jazykovo a kultúrne asimilovaní inváziami nájazdníkov, ale určitá genetická kontinuita od staroveku po súčasnosť sa dá vysledovať.

Ema

súčasných Egypťanov zo staroegyptskej civilizácie zaujíma, sú zisky od návštevníkov jej pozostatkov.

Videl si diaľnicu smerujúcu do Gízy? Jej okraje lemujú stovky zrazených psov. Číra hrôza. To bude zrejme vyjadrovanie úcty Anubisovi spôsobom súčasným obyvateľom Egypta vlastným, spontánnym a úprimným. Len nech odo mňa nikto nechce, aby som sa dojímala, pretože nič viac nedokážu.

Náhodný okoloidúci

V Egypte som nikdy nebol, ani sa tam nechystám, takže ani miestnu diaľnicu neuvidím.
Čo navrhuješ ako riešenie?
Zakázať obyvateľom Egypta používať autá? Zbúrať diaľnicu? Vyvážať psov z Egypta a zásobovať nimi čínskych labužníkov?
Aj u nás vídam okolo ciest zrazené zvieratá - mačky, psov, srnky, ježkov, líšku, tchora, žaby, salamandry... Čo s tým? Znamená to, že sme tiež bezohľadní a nemáme radi zvieratá? Alebo oplotíme všetky cesty na Slovensku?
Pre úplnosť, Anubis mal šakaliu hlavu, nie psiu.

Ale mne išlo o niečo iné, keď som citoval z Ceramovej knihy udalosti spred viac ako 100 rokov - že aj napriek vnútenej zmene jazyka a náboženstva obyvatelia Egypta stále pokladali faraónov za svojich panovníkov a prejavovali im úctu - sami od seba, z vlastnej vôle, lebo to tak cítili, bez organizovania akcie nejakými úradmi alebo politrukmi.

Ľubov

Keď sa rozprávam s niekým,kto bol v Egypte ako turista,takmer vždy tam je cítiť určité rozčarovanie. Nejde o to,že Džoserova stupňovitá pyramída na pohladnici je celkom iná ako v skutočnosti,to by ma neprekvapilo, skôr niečo iné ich sklamalo.
Ceramovu knihu som nečítala,ale mám tu dokument od Zikmunda a Hanzelky z roku 1947.
https://www.youtube.com/watch?v=JK_wdvywbm0 je neskutočne podmanivý.-),napriek dobovému pátosu a trocha tej propagandy je to veľmi silné,určite silnejšie,ako tlačenica pred návštevou Luxoru dnes.
( k pamiatkam pri Gíze sa dostanú okolo 40 tej minúty)

ps.Takže Ceram videl asi niečo veľmi podobné.

Ema

nespájať súčasnú egyptskú antropomasu so starým Egyptom. A neobdivovať jej upadnutosť.
To stačí.

Norman

Samozrejme, nájdením a odvozom do múzeí vedci 19. storočia zachránili mnohé unikáty a vedomosti o tej dobe.
Ale dnes už hnedoidi prišli za nimi aj tam, do západných múzeí. Už nie sú nikde isté.

Aj preto Unesco prispelo na nové múzeum v Káhire, staré už bolo aj tak preplnené do prasknutia.
Ale v dnešnom islamskom svete nie je nič isté, keď ich chytí obrazoborectvo, zničia všetko - príkladov je nespočetne.